سال‌های زیادی از آخرین بازنگری و طراحی دوباره خطوط تاکسی شهر تهران می‌گذرد. در این مدت حمل‌ونقل عمومی پایتخت تغییرات زیادی ازجمله در ساخت خطوط و ایستگاه‌های جدید یا ورود تاکسی‌های برقی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش همشهری آنلاین- در چنین شرایطی برای۶۰۰خط تاکسیرانی فعال در شهر تهران لازم است بازنگری صورت بگیرد و بهینه‌سازی‌هایی انجام شود. ‌

چرا بازنگری ‌خطوط تاکسیرانی ‌ لازم است
شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی: زمان زیادی از آخرین بازنگری صورت گرفته در خطوط تاکسیرانی شهر تهران می‌گذرد. تغییراتی که در این مدت رخ داده یا قرار است اتفاق بیفتد مانند ساخت ایستگاه‌های جدید مترو، بازنگری در طرح ترافیک، HOV، برقی‌سازی‌ ناوگان و... باعث شده تا خطوط تاکسیرانی نیاز به ساماندهی مجدد داشته باشند؛ چون ادامه شرایط در برخی خطوط باعث نارضایتی رانندگان و مسافران می‌شود. از طرفی برخی از خطوط در گذشته پرتقاضا بودند، مانند خط میدان صنعت- بازار تهران که با راه‌اندازی خط متروی صنعت دیگر این خط رونق گذشته را ندارد و تعداد مسافران آن بسیار کم شده است. در نتیجه فعالیت این خط دیگر توجیه‌پذیر نیست. خطوط تاکسیرانی درواقع باید نقش فیدر داشته باشند؛ یعنی مسافران را از سطح محله‌ها به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و انبوه‌بر مانند مترو و بی‌آرتی برسانند و برعکس.

موضوع بعدی آغاز برقی سازی حمل و نقل عمکومی از جمله ناوگان تاکسیرانی است. طبق برنامه باید تاکسی های برخی در محدوده مرکزی شهر شامل محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا فعال شوند. باتوجه به این موضوع باید در طرح ساماندهی، تاکسی های برقی را را هم وارد خطوط تاکسیرانی کنیم. تاکسی های برقی امروز در بازار و مقابل مسجد ارگ اقدام به جابجایی مسافران می کنند و اتفاقا با استقبال خوب مردم هم روبرو شده اند.

خودرو های برقی در خطوط تاکسیرانی:

-بخشی از تاکسی های برقی درخطوط محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا فعال خواهند شد

-این تاکسی ها درحال حاضر به شکل گردشی درسطح شهر فعال هستند(فرودگاه، ترمینال ها و ایستگاه راه آهن و...)

- درحال حاضر تعداد تاکسی های برقی فعال ۱۷۰ دستگاه است

- تا پایان سال تعداد تاکسی های برقی به ۱۵۰۰ دستگاه می رسد.

منبع: روزنامه همشهری