به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از دیجیاتو، اپل ظاهراً پروژه سرویس حق اشتراک سختافزاری خود برای آیفونها را لغو کرده است. در این سرویس قرار بود مشتریان بتوانند با پرداخت ماهانه مبلغی (معمولاً در بازه ۱۲ تا ۲۴ ماه) گوشی آیفون داشته باشند. این راهکار میتوانست گزینهای عالی برای کسانی باشد که نمیخواستند یکجا هزینه زیادی برای خرید آیفون بکنند، اما بلومبرگ میگوید نارضایتی احتمالی شرکا از دلایل لغو این پروژه بوده است.
عرضه این سرویس بارها عقب افتاد و درنهایت شرکت تصمیم گرفت آن را لغو کند. اگرچه گزارش شده بود این سرویس بهدلیل مشکلات نرمافزاری با موانع جدی روبهرو شده، این احتمال نیز وجود داشت که این حرکت باعث نارضایتی شدید شرکای اپراتوری اپل شود.
مشکلات نرمافزاری و زیرساختهای مالی، ارائه این سرویس را برای اپل دشوار کرده بود. «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، میگوید مدیران ارشد اپل به تیم خود دستور داده بودند کار روی این پروژه را از سر بگیرند اما علت لغو این پروژه کمبود انگیزه نبوده است. یکی از دلایل اصلی قوانین جدید آژانس مستقل مالی «Consumer Financial Protection Bureau» برای خدمات «الان بخر، بعداً پرداخت کن» بود که شرایط را پیچیدهتر میکرد.