تغییرات پیشنهادی گوگل در نتایج جست‌وجو به‌منظور مطابقت با قوانین فناوری اتحادیه اروپا مورد تأیید گروه لابی‌گر «ایرلاینز فور یوروپ» (Airlines for Europe) قرار گرفته است که اعضای آن شامل ایر فرانس، KLM و لوفت‌هانزا هستند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گوگل در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از تغییرات را در قالب نتایج جست‌وجوی خود ارائه کرده که این کار در پی خواسته‌های متناقض سایت‌های مقایسه قیمت، هتل‌ها، خطوط هوایی و خرده‌فروشان کوچک بوده است.

این شرکت تلاش دارد با «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) که آن را از ترجیح‌دادن محصولات و خدمات گوگل در پلتفرمش منع می‌کند، تطبیق یابد، وگرنه ممکن است با جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهانی خود مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

گوگل اعلام کرده که شاید به فرمت قدیمی نمایش ۱۰ لینک آبی در نتایج جست‌وجو که سال‌ها پیش استفاده می‌شد، بازگردد؛ اگر رقبا مانند خطوط هوایی و سایت‌های مقایسه قیمت نتوانند بر سر پیشنهادهایش برای تطابق با DMA و عدم‌تبلیغ محصولات خود به توافق برسند.