همشهری آنلاین: مدیرکل سنجش آموزش و پرورش با اعلام جزییات آخرین تغییرات پیشنهادی وزارتخانه متبوع به کمیته قانون حذف کنکور برای آزمون 90 - 89 ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، خبر داد

در این طرح پیشنهاد شده است که نمرات پنج درس دوره نظری و پیش‌دانشگاهی در کنکور سال آینده لحاظ شود.

حسین ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که پیشنهادات آموزش و پرورش در مورد ورود دروس جدید به کنکور 89 به کمیته قانون حذف کنکور پیشنهاد شده است، افزود: چهار درس از میان دروس مذکور (دو درس تخصصی و دو درس عمومی) از بین رشته‌های پیش‌دانشگاهی تجربی، ریاضی و علوم و معارف اسلامی انتخاب شده‌اند و یک درس نیز، درس ریاضی سوم نظری علوم انسانی است که به کارگروه پیشنهاد شده است.

وی افزود: الان زمانی است که این پیشنهادات در صورت تصویب، باید ابلاغ شود تا دانش‌آموزان برای مطالعه دروس آمادگی داشته باشند.

مدیرکل سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: البته با توجه به تغییر وزرای آموزش و پرورش و علوم، تصویب نهایی پیشنهادات جدید در کارگروه حذف کنکور با تاخیر مواجه شده است.
وی با بیان این که حدود دو ماه پیش این نامه‌ها با امضای وزیر آموزش و پرورش وقت به دبیرخانه این کارگروه مذکور یعنی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری فرستاده شده است، بیان کرد: این کارگروه باید در این زمینه تشکیل جلسه دهد و موارد مذکور را برای ابلاغ به تصویب برساند.

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنین با یادآوری این که در سال آینده نیز مشابه سال‌های قبل، فعلا تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان همان 15 درصد لحاظ شده است، افزود: همچنین در دوره متوسطه کنکور سال آینده نیز مثل قبل، نمرات 10 درس از دروس تخصصی و عمومی رشته‌های ریاضی، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی سال سوم دبیرستان که امتحانات آن‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود، در سوابق تحصیلی کنکور تاثیر داده می‌شود.