همشهری آنلاین: کنگره‌ کنفدراسیون قایقرانی آسیا در تهران با موفقیت برای ایران در کسب کرسی و میزبانی‌ها به پایان رسید.

این کنگره یکشنبه شب (5 مهر) با حضور رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی، نایب رئیس فدراسیون جهانی، "شین" رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و مسئولین دیگر این کنفدراسیون در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد که طی آن احمد دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی ایران با کسب 20 رای موافق از 25 رای ماخوذه به عنوان نماینده‌ قاره‌ای کنفدراسیون آسیا انتخاب شد. دنیامالی برای چهار سال این پست را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ویژگی پست نماینده‌ قاره‌ای کنفدراسیون آسیا این است که دارنده این پست خود به خود به عضویت هیات رئیسه‌ فدراسیون جهانی قایقرانی و هیات رئیسه‌ کنفدراسیون آسیا درمی‌آید.

دنیامالی نایب رئیسی فدراسیون جهانی دراگون بوت را نیز برعهده دارد.

در ادامه‌ این نشست برای میزبان مسابقه‌های قایقرانی آب‌های آرام انتخابی المپیک 2012 لندن نیز تصمیم‌گیری شد که ایران برای نخستین بار به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد. این رقابت‌ها اواخر سال 2011 در تهران برگزار خواهد شد.  ضمن این که این رقابت‌ها به منزله رقابت‌های انتخابی المپیک نیز می‌باشد.

همچنین برای نخستین بار ایران به عنوان میزبان مسابقه‌های کانوپولوی قهرمانی آسیا انتخاب شد. این رقابت‌ها سال 2011 در کشورمان برگزار خواهد شد.

در تمام میزبانی‌هایی که ایران آنها را پذیرفته است، مسابقات در رده‌ سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش مردان و زنان خواهد بود.