تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱

اگر سری به میوه‌فروشی سر محل یا بازار میوه زده باشید شما هم حتما با ما موافقید که میوه‌فروش‌ها دشمن شماره یک کم‌فروشی هستند.

برخی از آنها هنگام میوه دادن به هیچ‌وجه دستشان به کم راضی نمی‌شود و حسابی کیسه را از میوه پر می‌کنند. جالب اینجاست که هیچ‌یک از آنها مشکل کم‌شنوایی‌ هم ندارد و بالعکس برخی از آنها دچار پدیده نادر زیادشنوایی هستند.

برای نمونه اگر شما به یکی از آنها یک کیلو میوه سفارش دهید گوش‌هایش دست‌کم یک‌‌کیلو اضافه می‌شنود. البته مشکل کار اینجاست که پول این یک کیلو میوه را باید شما بپردازید.

با این وصف برای یک میوه کیلویی 3 هزار تومانی، خریدار حدود 3 هزار تومان ضرر می‌کند. شاهد این ضرر هم خراب شدن و به هدر رفتن میوه‌هایی است که به دلیل نبود نیاز دور ریخته می‌شوند.

به هر حال زیادفروشی نیز از جمله معضلاتی است که شهروندان هنگام خرید با آن مواجه هستند و بابت آن جیب‌هایشان حسابی رژیم لاغری می‌گیرد. به گفته شهروندان چنانچه بازرسان با این پدیده برخورد مناسبی داشته باشند میزان رضایت مردم افزایش خواهد یافت. ‌

سریال تکراری مسافربر‌ها

حالا که نگاه کردن فیلم‌ها و سریال‌های پاپ‌کورنی و بی‌‌محتوا مد است، ما هم در این ستون یک سریال تعریف کنیم که بعضی‌ها مجبورند هر روز آن‌را در برخی خودرو‌های مسافربر و حتی تاکسی‌ها تماشا کنند.

ساخت این سریال از آنجا کلید می‌خورد که راننده خط، قبل از ایستگاه مدام مسیر را اعلام می‌کند و به محض از راه رسیدن چند مسافر آنها را از دست همکاران می‌قاپد. در ادامه در حالی که در خودرو‌یش هیچ خبری از کمربند ایمنی نیست سیگار و ضبطش را به قول معروف یکجا آتیش می‌کند.

بین راه هم که نگه نمی‌دارد و بی‌خیال مسیر مصوب، از بزرگراه می‌رود. همچنین با اعلام نداشتن پول خرد هم برای پس ندادن 25تومانی گرفته تا 75تومانی همه را آماده می‌کند. اما تلخی‌های این سریال تکراری ادامه می‌یابد و راننده بدون توجه به سلامت 3 مسافرپشتی، از آنها می‌خواهد از در سمت چپ پیاده شوند.

بنایی صبحگاهی

باوجود اینکه ساعت مشخصی برای انجام عملیات ساختمانی در هنگام شب مشخص شده و در ساعات پایانی شب عملیات پرسر و صدا مانند خالی کردن تیرآهن یا سنگبری متوقف می‌شود، اما برخی از این عملیات در ساعات اولیه صبح برای ساکنان محل آزاردهنده است.

برای مثال در برخی پروژه‌های ساختمانی ساعت6 صبح خالی کردن تیر آهن یا برش سنگ‌ها با صدای زیاد آغاز می‌شود و این در حالی است که بسیاری از همسایگان از جمله کودکان و سالمندان در حال استراحت هستند.

بهتر است برای ساعت شروع عملیات پر سر و صدای ساختمانی هم زمانی تعیین شود که آسایش سایر ساکنان محل را بر هم نزند. گفتنی است که برخی مدیران پروژه‌های ساختمانی هم نسبت به اعتراض همسایگان در این خصوص واکنشی نشان نمی‌دهند.

دریافت ویزیت برای آزمایش

این روزها همه‌چیز شامل تورم می‌شود و نرخ ویزیت پزشکان هم از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی است که گاهی برخی پزشکان حتی برای نوشتن آزمایش یا سونوگرافی هم ویزیت کامل دریافت می‌کنند و در مراجعه بعدی بیمار برای نشان دادن جواب آزمایش، اخذ ویزیت تکرار می‌شود.

البته این نکته در مورد همه پزشکان صدق نمی‌کند و پزشکانی که تنها برای بیمار آزمایش می‌نویسند و او را معاینه نمی‌کنند ویزیت دریافت نکرده یا در مراجعه بعدی از اخذ ویزیت خودداری می‌کنند.

با توجه به اینکه در مورد برخی بیماری‌ها تنها جواب آزمایش‌های مختلف امکان ارائه نظر پزشک را فراهم می‌کند، بهتر است در مورد اخذ ویزیت بابت نوشتن آزمایش چاره‌اندیشی شود تا بیمار مجبور نباشد به این منظور ویزیت کلانی را پرداخت کند.