گروه ورزشی: شهرآورد 76 نیز مثل 5 بازی گذشته این دو تیم به تساوی یک بر یک انجامید تا صدای اعتراض تماشاگران و هواداران دو تیم به گوش برسد.

مسئولان فدراسیون فوتبال که در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور داشتند پیش از این شائبه وجود اراده‌ای مبنی بر تساوی در این بازی را رد کرده بودند.

بازی در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم با چهره‌ای متفاوت وارد شصت‌وهفتمین شهرآورد پایتخت شدند. هر دو مربی سعی کرده بودند در این بازی حساس به بازیکنان باتجربه‌شان میدان بدهند. شاید به همین دلیل کرانچار شیث رضایی را در ترکیب ثابت تیمش قرار داده بود و در مقابل صمد مرفاوی نیز بازیکنانی چون رضا عنایتی و فرهاد مجیدی را راهی میدان کرده بود. در 10 دقیقه نخست پرسپولیس آهنگ نسبتا هجومی‌تری نسبت به استقلال داشت و حتی توانست در همان دقایق نخست به یک ضربه ایستگاهی دست پیدا کند.

نبود آرش برهانی نیز مزید بر علت شده بود تا پرسپولیس با خاطری آسوده کار را هجومی دنبال کند. میثم بائو در دقیقه 7 می‌توانست با یک شوت دقیق دروازه استقلال را باز کند اما دو شوت بی‌دقت پشت‌سر هم این بازیکن راه به جایی نبرد. بازیکنان پرسپولیس در 15 دقیقه نخست بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما هرگز نتوانستند در محوطه جریمه استقلال ضربات آخر را با دقت بزنند. استقلالی‌ها نیز در یکی، دو حمله خطرناک ظاهر شدند و پژمان منتظری می‌توانست با ضربه سر خود کار را برای سرخپوشان سخت کند.

استقلال کار را بیشتر در دفاع و ضدحمله دنبال می‌کرد. در دقیقه 25 وسلی با کارت زرد محسن ترکی جریمه شد. ترکی اعتقاد داشت که بازیکن برزیلی پرسپولیس قصد تمارض داشته است اما به نظر می‌رسید این تصمیم چندان درست نبود. در دقیقه 30 علیرضا محمد با یک پاس عرضی میثم بائو را صاحب توپ کرد. بازیکن شماره 10 پرسپولیس نیز برخلاف سبک بازی‌اش که در اکثر موقعیت‌ها جریان بازی را کند می‌کند، توپ را بدون معطلی به هادی نوروزی رساند اما مهاجم پرسپولیس نتوانست از این موقعیت تک‌به‌تک به خوبی استفاده کند.

دقایق پایانی نیمه‌اول این تیم مرفاوی بود که پرسپولیس را تحت فشار قرار داد. همه چیز از شوت سنگین رضا عنایتی آغاز شد. عنایتی نزدیک بود دروازه پرسپولیس را باز کند اما میثاق معمارزاده با یک واکنش استثنایی اجازه گلزنی را به مهاجم فرصت‌طلب استقلال نداد و توپ را راهی کرنر کرد. استقلال از دو کرنر پشت‌سر هم خود نیز نتوانست به گل برسد. یک دقیقه بعد میثم بائو باز هم برای هادی نوروزی موقعیت‌سازی کرد اما مهاجم جوان پرسپولیس نتوانست از این فرصت هم بهره ببرد.

بازی در دقایق پایانی نیمه‌اول برخلاف دقایق ابتدایی سرعت قابل‌توجهی داشت اما پاس‌های اشتباه بازیکنان باعث شد تا فرصت‌ها برای هر دو تیم به سرانجام نرسد. سیاوش اکبرپور در دقیقه پایانی بخت مسلم گلزنی را از دست داد و در مقابل نیز مهدی شیری در محوطه جریمه استقلال با تعللی که در زدن ضربه نهایی به خرج داد مانع از به گل رسیدن تیمش شد. بازی در نیمه‌اول به طور کلی از جذابیت کمی برخوردار بود.

2گل برای یک تساوی دیگر

بازی در نیمه‌دوم در حالی شروع شد که استقلال روی ضربه سر بازیکن باتجربه خود یعنی فرهاد مجیدی موقعیت خطرناکی را روی دروازه معمارزاده ایجاد کرد، اما این موقعیت هم به گل تبدیل نشد. پرسپولیس در دقیقه 50 به گل رسید. تیمی که در جریان بازی نسبت به استقلال آهنگ هجومی‌تری داشت بالاخره توسط عادل کلاه‌کج به گل اول دست پیدا کرد تا هواداران پرسپولیس پس از بحران هفته‌های اخیر سر از پا نشناسند. هادی نوروزی در موقعیت تک‌به‌تک با وحید طالب‌لو، دروازه‌بان استقلال را پشت سر گذاشت و طالب‌لو مجبور شد روی مهاجم پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی شود. ضربه پنالتی را مهدی شیری به دستان طالب‌لو زد، اما این عادل کلاه‌کج بود که شادی را به اردوی سرخ‌ها برد و توپ برگشتی را وارد دروازه استقلال کرد.

اما استقلال در دقیقه 60 توسط حسین کاظمی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. حرکت این گل از سانتر بی‌نقص خسرو حیدری آغاز شد. رضا عنایتی با ضربه سر خود، توپ را روی سر حسین کاظمی فرستاد و این بازیکن نیز به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کرد. کرانچار در ادامه دست به یک تعویض اجباری زد و هوار محمد را به جای آقازمانی وارد زمین کرد. بازیکن عراقی پرسپولیس از بدو ورودش به زمین بازی، توانست آهنگ هجومی‌تری به پرسپولیس بدهد. بازی

 بر خلاف نیمه‌اول پیش‌تر در محوطه جریمه هر دو تیم دنبال می‌شد. در دقیقه 65 شوت سنگین رضا عنایتی نزدیک بود دروازه پرسپولیس را برای دومین بار باز کند. اما معمارزاده که در این دیدار نمایش خوبی از خود نشان داد در این صحنه هم به خوبی توانست تیمش را نجات دهد. در ادامه بازی حرکت‌های بازیکن برزیلی پرسپولیس یعنی وسلی بارها خط دفاعی استقلال را به هم ریخت اما سرخپوشان نتوانستند از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

فشار حملات استقلال در اواسط نیمه دوم شدت بیشتری به خود گرفت. شوت محکم و از راه دور هاشم بیک‌زاده می‌رفت تا آبی‌پوشان را به گل دوم برساند. این در حالی بود که مدافعان پرسپولیس به خصوص روی ارسال‌ها ضعیف نشان می‌دادند. اگرچه شیث رضایی در این بازی یکی از بهترین‌های میدان بود و بارها مهاجمان استقلال را در گلزنی ناکام گذاشت.  در دقیقه 70 وسلی روی یک حرکت انفرادی تا محوطه جریمه استقلال پیش رفت اما نتوانست ضربه آخر خود را به گل تبدیل کند. استقلال روی حرکات خسرو حیدری چند بار روی دروازه پرسپولیس خطرساز ظاهر شد.

سانترهای رو به جلوی این بازیکن، مدافعان پرسپولیس را بارها دچار اشتباه کرد. اما این از خوش‌شانسی سرخپوشان بود که میثاق‌زاده یکی از روزهای خوب خود را پشت سر می‌گذاشت. اما در 5 دقیقه پایانی هیچ یک از دو تیم بی‌محابا به دروازه یکدیگر نزدیک نمی‌شدند و بازی را بیشتر در میانه میدان دنبال می‌کردند. هر چند که هوارمحمد در یکی، دو موقعیت و از روی ضدحملات توانست دروازه استقلال را سخت تهدید کند اما در ادامه این استقلال بود که بازی را به خوبی اداره کرد. جالب اینکه هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی از تساوی راضی به نظر نمی‌رسیدند.

برچسب‌ها