همشهری آنلاین: چهارشنبه شب (8 مهر) دومین هفته از پیکارهای لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به پایان رسید.

تیم وولفسبورگ که در فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان همگی را غافلگیر کرده و فصل تازه‌ لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را با پیروزی آغاز کرده بود، در دومین هفته‌ این مسابقات، در گروه B با نتیجه ۲ بر 1 از تیم صاحب‌نام منچستر یونایتد شکست خورد.

در این دیدار که چهارشنبه شب (8 مهر) در حضور بیش از ۷۴ هزار تماشاگر در منچستر برگزار شد، وولفسبورگ حریفی همتراز بود و اگر با بدشانسی روبرو نمی‌شد و هوشیاری بیشتری از خود نشان نمی‌داد، می‌توانست دست کم یک امتیاز به خانه خود ببرد.

جکو، مهاجم بوسنیایی وولفسبورگ در دقیقه ۵۹ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت، اما گیگز، مهره‌ کارکشته منچستر یونایتد بلافاصله موفق شد گل تساوی را به ثمر رسانده و شادی بازیکنان حریف را فرونشاند. کریک، دیگر بازیکن منچستر نیز در دقیقه ۷۸ گل پیروزی را برای تیمش وارد دروازه‌ قهرمان بوندس‌لیگا کرد. 

در دیگر دیدار این گروه تیم زسکا مسکو با نتیجه ۲ بر 1 از سد بشیکتاش استانبول گذشت.در حال حاضر منچستر یونایتد صدرنشین گروه است و دو تیم‌ وولفسبورگ و مسکو هر یک با ۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

ناتوانی در استفاده از فرصت‌ها

به گزارش دویچه‌وله، تیم صاحب‌نام بایرن مونیخ که یکی از سه نماینده‌ آلمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا است، در دیدار چهارشنبه شب در گروه A، در زمین خودی و در حضور ۶۶ هزار تماشاگر به مصاف یوونتوس تورین از ایتالیا رفت و تنها به تساوی صفر بر صفر دست یافت.

بایرن مونیخ در این بازی فرصت‌های فراوانی برای گشودن دروازه حریف داشت، اما نتوانست از هیچیک از شانس‌های خود استفاده کند. 

در دیگر دیدار این گروه، تیم بوردو از فرانسه در خانه خود یک بر صفر از سد تیم مکابی حیفا از اسرائیل گذشت. در حال حاضر بایرن مونیخ در صدر جدول گروه A قرار دارد.

قدرت‌نمایی رئال و ناکامی تلخ میلان

در گروه C که با توجه به حضور آ ث میلان و رئال مادرید، یکی از جذاب‌ترین گروه‌های این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا است، آث میلان در کمال شگفتی، یک بر صفر از مهمان خود اف ث زوریخ از سوئیس شکست خورد. 

در مقابل تیم اسپانیایی رئال مادرید توانست با برتری کامل، المپیک مارسی از فرانسه را ۳ بر 0 مغلوب کند. درخور توجه آنکه کریستیانو رونالدو و کاکا، دو ستاره‌ بزرگ رئال مادرید با به ثمر رساندن سه گل در عرض ۷ دقیقه (دقایق ۵۸، ۶۱ و ۶۵) کار حریف فرانسوی خود را یکسره کردند.

در گروه D اف ث پورتو از پرتغال با نتیجه ۲ بر 0 بر تیم اسپانیایی آتلتیکو مادرید پیروز شد و آپوئل نیکوزیا از قبرس نیز در خانه خود یک بر صفر از تیم صاحب‌نام چلسی لندن شکست خورد.