همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از بهره‌برداری ایستگاه جشنواره در توسعه شرقی خط 2 مترو تهران خبر داد.

مهندس هاشمی در گفتگو با سما با بیان این مطلب اظهارداشت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو جشنواره در مجاورت فرهنگسرای اشراق با سرعت پیگیری می‌شود و تا پایان فصل پاییز این ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

این ایستگاه به طول 5/2 کیلومتر یکی از ایستگاه‌های مهم پر ازدحام مترو در شرق تهران خواهد بود و ضمن ایجاد دسترسی آسان به فرهنگسرای اشراق، امکان استفاده از مترو و دسترسی به نقاط مختلف شهر را برای ساکنین شرقی‌ترین محلات تهران فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو جشنواره واقع در خیابان جشنواره امکان دسترسی ساکنین محلات جوادیه - تهران پارس و حکیمیه که از محلات پرجمعیت شرق تهران محسوب می‌شود را به شبکه مترو فراهم می‌سازد و  پیش بینی می‌شود روزانه بیش از 50 هزار مسافر از طریق این ایستگاه با مترو  سفر کنند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: برای احداث ایستگاه جشنواره ، فرهنگسرای اشراق نهایت همکاری را با شرکت مترو داشته است، چنانچه کارگاه ساخت ایستگاه مترو در داخل محدوده این فرهنگسرا تجهیزشده است،

او افزود: برای آنکه مراجعین به فرهنگسرای اشراق به راحتی بتوانند از مترو استفاده کنند در داخل محوطه فرهنگسرا ورودی و خروجی‌هایی برای ایستگاها ایجاد خواهد شد.

وی در پایان توسعه شرقی خط 2 مترو تهران را برای منطقه شرق تهران بسیار مهم دانست و گفت: مناطق شرق تهران مناطق پرجمعیتی هستند که با توسعه مترو بسیاری از سفرهای شرق تهران به زیر زمین منتقل خواهد شد و ترافیک در این محدوده‌ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.