جایزه سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) در رشته شیمی به دکتر مجتبی شمسی‌پور استاد شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه و پرمقاله‌ترین دانشمند ایرانی در ISI اعطا شد.

به گزارش ایسنا جوایز علمی سال 2006 «آیسسکو» همزمان با مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی توسط شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزیر کویت به دکتر شمسی‌پور و پنج دانشمند مسلمان دیگر اعطا شد.

مجتبی شمسی‌پور از جمهوری اسلامی ایران، صوفیا سیگیندوکف از قزاقستان، علاءالدین‌ رمضان محمود مصطفی از مصر، دکتر حمید احمد خان ‌و دکتر فازان از مالزی به ترتیب جوایز آیسسکو در زمینه شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، فیزیک و تکنولوژی را دریافت کردند. همچنین محمد سالون دیان از مرکز پژوهش‌های کوناکری گینه نیز جایزه ویژه‌ای را در زمینه تکنولوژی دریافت کرد.

دکتر شمسی‌پور که در حال حاضر استاد شیمی تجزیه دانشگاه‌های رازی کرمانشاه و تربیت مدرس است، تحصیلات دکتری این رشته را در دانشگاه ایالتی میشیگان (1357) و مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی را در دانشگاه صنعتی شریف (1354 و 1352) به پایان برده است.

 وی که عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است، براساس شاخص‌های اساسی علم (ESI) موسسه اطلاعات علمی (ISI) پرمقاله‌ترین دانشمند جهانی ایران در رشته‌های شیمی و مهندسی‌ شیمی است.

گفتنی است، سازمان «آیسسکو» جوایز سالانه خود به دانشمندان برجسته را در چارچوب تشویق مباحث علمی در جهان اسلام و کمک به تلاش‌های انجام شده برای توسعه اعطا می‌کند.