گروه اجتماعی: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: کلیه ورزشکارانی که به سن مشمولیت رسیده‌ و دارای معافیت تحصیلی باشند، می‌توانند با سپردن تضمین به‌صورت شخصی یا ضمانت سازمان تربیت بدنی به طور موقت و کوتاه مدت از کشور خارج شوند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

سردار کمالی یادآور شد: به موجب قانون خدمت وظیفه عمومی، کلیه افراد ذکور با ورود به سن 19 سالگی، مشمول قانون وظیفه بوده و باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

همچنین کسانی که به سن مشمولیت رسیده‌اند، با رعایت شرایط مذکور در مقررات معافیت تحصیلی قانون وظیفه عمومی می‌توانند در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

به گفته مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، استخدام و بکارگیری کسانی که تکلیف نظام وظیفه خود را روشن نکرده‌اند در موسسات دولتی و خصوصی ممنوع بوده و با متخلفین برابر مقررات رفتار خواهد شد.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کسانی که در چارچوب قانون، اشتغال به تحصیل دارند،  در مدت معافیت تحصیلی و در مواقع ضروری می‌توانند با سپردن تضمین لازم به طور موقت از کشور خارج شوند یا در موسسات دولتی یا خصوصی فعالیت کنند.