تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶

گروه ورزشی: هفته دوم لیگ برتر بسکتبال ایران که با تعویق دو دیدار به شکل ناقص و تنها با انجام 3 بازی دنبال شد با شکست صبامهر در گرگان و پیروزی دو تیم پتروشیمی و مهرام به پایان رسید.

صبامهر، قهرمان دوساله آسیا و تیم سوم فصل پیش در شرایطی که در این فصل بسیاری از نفرات باتجربه‌اش را از دست داده و با ترکیبی جوان در بازی‌ها حاضر شده است، در گرگان برابر تیم متحول شده شهرداری تن به شکست 64 بر 77 داد. صبامهر که همچنان امیدوار به جذب بازیکنان برجسته خارجی است در این دیدار برابر شهرداری و 5 هزار تماشاگرش بسیار ضعیف ظاهر شد.

شهرداری که پس از سال‌ها با تلاش ایزدپناه و کار پایه‌ای با جوانان بسیار با آتیه به دنبال بومی‌کردن نماینده این شهر در آینده نزدیک است با جذب چهره‌هایی چون بابک نظافت، سامان ویسی، حامد سهراب‌نژاد و دو بازیکن آمریکایی به نام‌های دریک تارور و باتلر در پست‌های 3 و 5 و درخشش آرمین صادقی فصل جاری را بسیار قدرتمند آغاز کرد و به تلافی باخت هفته پیش در شیراز در طول چهار کوارتر برتری چشمگیری مقابل تیم مدعی و تیم سوم فصل پیش داشت.

محمدمهدی ایزدپناه پس از پیروزی مقابل

صبا مهر گفت: «برخلاف سال‌های پیش با همکاری مسئولان محلی، موفق به بستن تیمی قدرتمند در لیگ برتر شدیم و این قول را می‌دهم که در فصل جاری شهرداری یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.» در دیگر بازی‌های هفته پتروشیمی در مصاف با لوله AS شیراز به برتری 88 بر 71 رسید. این تیم با جذب دو بازیکن کارآمد خارجی به اسامی جانسون و مارکوس ملوین و همچنین ملی‌پوشان موفقی مانند امیر امینی و سعید داورپناه برابر لوله AS که «ویتالی مارش» را در اختیار دارد راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد به پیروزی رسید. این دومین برد پیاپی خانگی پتروشیمی محسوب می‌شود.

مهرام، تیم مدافع عنوان قهرمانی نیز همانند پتروشیمی در کاشان به دومین بردش دست یافت. توزین الکتریک با وجود نمایش نزدیک برابر مهرام در نهایت مقهور تجربه بیشتر یاران این تیم از جمله مهدی کامرانی، آیدین کبیر و صمد نیکخواه‌بهرامی شد. مهرام 75 بر 71
توزین الکتریک را شکست داد. دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد با ذوب‌آهن اصفهان و هیات شهرکرد مقابل پاسارگاد نیز به دلیل حضور تنی چند از بازیکنان این تیم‌ها در مسابقات بین دانشگاهی جهان در ایتالیا لغو شده بود.

شاهین‌طبع: انتظار معجزه نداشته باشید

در این میان سرمربی تیم بسکتبال صبامهر قزوین پس از شکست در هفته دوم رقابت‎های لیگ برتر باشگاه‎های کشور گفت: «من و شاگردان جوانم برای نتیجه گرفتن از تمرینات و برنامه‎های خود به زمان بیشتری نیاز داریم.»

مهران شاهین‌طبع با تاکید بر شرایط خاص تیم صبامهر پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه‎های کشور و ترکیب جوانی که این تیم در اختیار دارد، گفت: «از تیمی که تا چند روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات، ترکیب کامل خود را نمی‌شناخت و در نهایت هم با بازیکنان جوانی در مسابقات حضور یافت نباید انتظار بیش از این داشت.»

وی ادامه داد: «شکست هیچ‎گاه خوب نیست و تفاوتی ندارد که در ابتدا، اواسط یا انتهای بازی‌ها به دست آید. البته من و شاگردانم برای رسیدن به شرایط مطلوب به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم در کنار هم به هماهنگی لازم دست یابیم. پیشرفت در بسکتبال نیازمند زمان است. زمان کم‌ باعث عقب‌افتادن از همه تیم‌ها می‌شود.» سرمربی تیم بسکتبال صبامهر با اشاره به تاثیرگذاری بازیکن خارجی در مسابقات یادآور شد: «قطعا با اضافه شدن بازیکن خارجی دوم شرایط تیم ما بهتر می‌شود و می‌توانیم با اطمینان بیشتری به حرکت خود ادامه دهیم. البته «پریست» در دیدار مقابل شهرداری گرگان، تلاش زیادی کرد تا تیم‌مان از شکست فرار کند اما بسکتبال یک بازی تیمی است و همه باید در رسیدن به نتیجه با یکدیگر همکاری کنند. در این بازی بازیکنان پیرامونی ما خوب کار نکردند.»

شاهین‎طبع اظهار داشت: «دیدار تیمم مقابل شهرداری گرگان را بازبینی کردم. بازیکنان من در خیلی از دقایق، پایاپای با حریف کار کردند اما آنجا که فاکتور تجربه تمام‌کننده بود نمی‌توانستند تاثیرگذار باشند، چراکه جوان هستند و کم‌تجربه. از چنین تیمی نمی‌توان انتظار معجزه داشت.» سرمربی تیم بسکتبال صبامهر قزوین گفت: «باید ذهنیت بازیکنان نسبت به مهارت‎های بسکتبال تغییر کند و آنها را با شاخص‌های موفقیت آشناتر کرد. کاری که تقریبا زمان‌بر است. بسکتبالیست‏های مطرح و موفق به این دلیل تاثیرگذار هستند که طی سال‏های متوالی به صورت‎های مختلف با آنها کار شده است. باید با بسکتبال و بسکتبالیست‌های ایران هم، چنین برخوردی داشت.»