همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز یکشنبه 26 مهر کمیسیون، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را بررسی و هیاتی را برای رسیدگی، به منطقه اعزام می‌کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی مجلس درجمع خبرنگاران با محکوم کردن اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان سپاه پاسداران افزود: این حادثه به علت ارتباط نزدیک سپاه با توده مردم برای تامین امنیت رخ داده است.

وی اضافه کرد: سردار شوشتری به عنوان فرمانده قرارگاه شرق و جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران سیاست ارتباط بیشتر با سران عشایر بلوچ را در پیش گرفته بود و توانست به لحاظ امنیت منطقه، کار را مردمی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسات سردار شوشتری با روسای قبایل منطقه را علت مقابله دشمنان به ویژه آمریکا و گروه‌های تروریستی با سپاه دانست و افزود: پیش از این نیز حملات مشابهی صورت گرفته است.

وی ضمن تسلیت به مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران یکی از فرزندان غیور خود را از دست داد و بدون تردید، این اقدام تروریستی موجب می‌شود تا سپاه پاسداران به شکل قوی‌تری به فعالیت و وظایف خود ادامه بدهد.

بروجردی درباره انتصاب برخی معاونان وزارت امور خارجه به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها گفت: این اتفاق خوب و رایجی در جهان است که افراد توانمند و نخبه سیاسی مورد اعتماد سران کشورها، به سمت سفیر منصوب می‌شوند.

وی درباره عملکرد کمیته ویژه بررسی وضع بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: تلاش می‌کنیم گزارش کمیسیون را نهایی کنیم.

بروجردی درباره زمان آزادی بازداشت شدگان هم گفت: این به قوه قضاییه مربوط می‌شود ضمن اینکه از مسئولان قضایی می‌خواهیم به جرایم کسانی که در اغتشاشات دست داشته‌اند نیز رسیدگی کنند.