گروه ورزشی: بالاخره پس از کشمکش‌های فراوان چند روز اخیر میان امیر قلعه‌نویی و مدیر عامل باشگاه استقلال، خسرو دانشجو نیز وارد عمل شد و به نوعی در خصوص ادامه این نزاع رسانه‌ای دست به انتقاد زد.

شاید این هشداری است برای امیر واعظی آشتیانی که مجموعه تحت‌نظارت او این روزها با القاب عجیبی سرمربی فصل گذشته استقلال را به چالش می‌کشند؛ نزاعی که اتفاقا امیر قلعه‌نویی هم از آن استقبال کرد و حرف‌هایی را به زبان آورد که بیش از هر مسئله دیگری از شدت اختلافاتش با آشتیانی خبر می‌داد.

واکنش رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: «توصیه من به واعظی آشتیانی و قلعه‌نویی این است که خویشتن‌دار باشند.»

خسرو دانشجو ‌ در پاسخ به این سئوال که آیا بیانیه‌هایی که از سوی باشگاه استقلال و مصاحبه‌هایی که از طرف امیر قلعه‌نویی انجام می‌شود زیبنده‌ این باشگاه و مربی‌ای چون قلعه‌نویی است، گفت: «من خودم این مسئله را نمی‌پسندم. یکی از موضوعاتی که یادداشت کرده بودم تا در جلسه هیات مدیره مطرح کنم این بود که همکاران خود را به خویشتن‌داری توصیه کنم. استقلال جایگاه رفیعی دارد و محبوب میلیون‌ها ایرانی است.»

وی افزود: «وقتی می‌خواهیم پیرامون استقلال صحبت کنیم، باید وزین‌تر و حساب‌شده‌تر حرف بزنیم. ضمن اینکه به عنوان دوستی کوچک که مدتی را با قلعه‌نویی و آشتیانی همکاری کرده‌ام به دو طرف توصیه می‌کنم خویشتن‌دار باشند. چنین صحبت‌هایی شایسته هیچ کدام از دو طرف نیست.» دانشجو درباره تغییر مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «همان طور که آشتیانی گفته باید در مدت زمانی معقول و به شکلی که تیم آسیب نبیند این تغییر انجام شود.» دانشجو در پایان با ابراز رضایت از عملکرد کادر فنی استقلال گفت: «استقلال با زحمت مجموعه باشگاه نتایج خوبی گرفته و خوشبختانه درصدر جدول قرار داریم و صمد مرفاوی به طور کامل مورد حمایت ماست.»

قلعه‌نویی: دروغگوها می‌خواهند خودشان را مطرح کنند

آخرین بیانیه سایت باشگاه استقلال تهران پاسخ تند امیر قلعه‌نویی را به دنبال داشت. او که به تازگی از سوی باشگاه سپاهان از انجام هرگونه مصاحبه‌ای علیه واعظی آشتیانی منع شده است، این بار در گفت‌وگو با شبکه خبر باز هم تحرکات سایت باشگاه استقلال تهران را زیر سئوال برد.   

امیر قلعه‌نویی گفت: «من بیکار نیستم که بیانیه‌های بی‌ارزش باشگاه استقلال را بخوانم. صحبت‌هایی را که با مردم داشته‌ام، مطرح کرده‌ام که خوشایند برخی افراد نبود.»سرمربی تیم سپاهان اصفهان ادامه داد: «باشگاه سپاهان و من با قوت به کار خودمان ادامه خواهیم داد و سایت باشگاه استقلال می‌تواند 2هزار بیانیه صادر کند. حیف است نام استقلال روی این سایت باشد باید نام این سایت را سایت دروغگوها گذاشت.»

سرمربی سابق استقلال تهران درباره فیلم آبی استقلالی 2 گفت: «اگر این آدم‌های دروغگو به غیر این رفتار می‌کردند جای تعجب داشت. همه مردم مرا می‌شناسند و این آقایان که تازه شش ماه است به ورزش آمده‌اند باید فکری به حال خود بکنند. این افراد دروغگو با این کار می‌خواهند خودشان را مطرح کنند تا برای خود اعتباری داشته باشند.» وی تاکید کرد: «باشگاه استقلال را مردم تشکیل داده‌اند نه این افراد، باید یک نظرسنجی درباره این افراد بگذاریم تا مردم درباره آنها نظر بدهند.» سرمربی سابق استقلال تهران گفت: «این سایت دروغگو هرچه بیانیه صادر کند، نشان دهنده این است که راه درستی می‌روم و باعث خوشحالی من می‌شود.»

دفاع مدیرعامل باشگاه سپاهان از قلعه‌نویی

مدیرعامل باشگاه فولاد سپاهان اصفهان نسبت به تخریب‌های اخیر علیه سرمربی
 تیم سپاهان واکنش نشان داد و از امیر قلعه‌نویی دفاع کرد. محمدرضا ساکت گفت: «قلعه‌نویی به عنوان یک مربی حرفه‌ای، امروز رسالت خود را برای کمک و یاری به فوتبال ایران در باشگاه سپاهان جست‌وجو می‌کند و با فعالیت 6 ماهه خود در این باشگاه اصفهانی نشان داد که به خوبی قادر است مربیگری حرفه‌ای را در صحنه تمرین و مسابقات عملی و متجلی کند.»

وی افزود: «در دنیای حرفه‌ای فوتبال، مربیان متعلق به فوتبال هستند نه یک مکان خاص. خاستگاه یک مربی که به عنوان مربی و بازیکن در یک تیم مشغول فعالیت بوده همیشه به عنوان یک خاطره شیرین و مثبت در اذهان هواداران فوتبال و بزرگان ورزش باقی می‌ماند و این نقطه شروعی است که برای آن مربی هم خاطره‌ای جاودانه خواهد بود.»

ساکت ادامه داد: «ولی هیچ‌گاه نقطه فعالیت جاودانه، شغل جاودانه نیست. قلعه‌نویی به عنوان یک مربی با دانش، پرکار و پر تلاش امروز سکان‌دار تیم سپاهان به عنوان پرافتخارترین باشگاه ایرانی در دهه 80 است و همه ظرفیت وجودی خود را برای موفقیت سپاهان، ارتقای ظرفیت فنی و کسب نتایج درخشان در ایران و آسیا قرار داده است و ناسپاسی بزرگی است که خدمات چنین تلاشگری را در باشگاه‌هایی مثل استقلال تهران، مس کرمان، استقلال اهواز،تیم ملی و...  چه به عنوان بازیکن چه به عنوان مربی به فراموشی بسپاریم.

هیچ‌کس نمی‌تواند سوابق درخشان یک مربی یا بازیکن را از صفحه تاریخ بزداید.» مدیرعامل باشگاه سپاهان همچنین تصریح کرد: «شاید در قالب سخنرانی‌ها، گفت‌وگوها و... تلاش شود تا نام‌ها، نشان‌ها و موفقیت‌های افراد را حذف کرد اما تاریخ و حافظه تاریخی وروشن مردم و ورزش‌دوستان به گونه‌ای نیست که سوابق امثال امیر قلعه‌نویی و خاطرات خوشی که در ذهن هواداران شکل می‌گیرد زدودنی باشد.»

وی در ادامه به فضای رسانه‌ای اخیر بین باشگاه استقلال و سرمربی سپاهان اشاره کرد و گفت: «به امیر قلعه‌نویی توصیه کردیم خویشتن‌داری کند و از وی خواستیم تا هرگونه ناسپاسی در حق خود را به خدا واگذار کرده و برای تطهیر فضای رسانه‌ای که پیش آمده با بزرگواری‌های همیشگی‌اش صبوری کند.» ساکت ادامه داد: «به عنوان مدیرعامل یک باشگاه از محبوبیتی که ناصرحجازی‌ها، امیرقلعه‌نویی‌ها، علی‌پروین‌ها، علی‌دایی‌ها، یاوری‌ها و ... در فوتبال دارند مسرور می‌شوم. وقتی می‌بینم در هر شهری از امیر قلعه‌نویی استقبال می‌شود خوشحال می‌شوم که در وجود مردم ما روحیه سپاسگزاری و ارج‌ نهادن به تلاشگران ورزش میهن است و به محبوبیت این‌چنینی امیر در بین مردم می‌بالیم.»

ساکت در پایان گفت: «امیدوارم تیم‌های سپاهان، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان به عنوان چهار نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی دست در دست هم برای ارتقای فوتبال ملی در عرصه بین‌الملل تلاش کرده و با احترام و ادب از همدیگر یاد کنند و از مسئولان و دست‌اندرکاران این تیم‌ها می‌خواهم که به مسائل مربوط به تیم‌های خود بپردازند و به مربیان یکدیگر احترام بگذارند. این مسائل سیاست اصولی باشگاه سپاهان نسبت به همه تیم‌ها به ویژه تیم‌هایی است که همدوش ما در آسیا برای سرافرازی فوتبال ایران می‌جنگند و تلاش می‌کنند.»

برخورد آشتیانی با بازیکنان معترض استقلال

جلسه کمیته انضباطی استقلال عصر یکشنبه در محل این باشگاه با حضور بازیکنان خاطی برگزار ‌شد.3 بازیکن استقلال ( امیرحسین صادقی، محمد محمدی و سیاوش اکبرپور) بعد از پایان تمرین در باشگاه حضور یافته و در جلسه کمیته انضباطی شرکت کردند.صادقی به دلیل توهین به هواداران در دیدار مقابل استقلال اهواز، اکبرپور به دلیل مصاحبه جنجالی بعد از دیدار مقابل مس کرمان با رسانه‌های تصویری و محمد محمدی به دلیل اتفاقات پیش آمده در دیدار با استقلال اهواز در کمیته انضباطی حضور یافتند.قرار است گزارش این جلسه به واعظی آشتیانی که خود نیز در جلسه حضور داشت ارائه شده تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.