گروه ورزشی: رویارویی امشب میلانی‌ها با کاکا، ستاره سابق این تیم دیدار تلخی برای هم‌تیمی‌های گذشته است.

 میلان که از فصل گذشته دچار مشکلاتی بود با رفتن کاکا به رئال‌مادرید در تابستان هرچه بیشتر در بحران فرو رفت و شروع بسیار بدی را در این فصل داشت تا جایی که با تنها 3 پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست و 12 امتیاز در رده هشتم جدول سری A قرار گرفته.

اما کاکا که برای اولین بار مقابل تیم سابق ‌اش قرار می‌گیرد دوران خوشی را در جمع کهکشانی‌ها سپری می‌کند. 6 پیروزی از 7 بازی در لالیگا حاصل کار شاگردان پلگرینی بود که با 18 امتیاز پشت‌سر بارسلونا در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند. در دیدار امشب دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، میلان که بی‌تردید حسرت از دست دادن کاکا را می‌خورد بیشترین خطر را هم از جانب همین بازیکن احساس می‌کند.

با این وجود کاکا که قهرمانی اروپا را در سال 2007 با میلان تجربه کرده و امشب در غیاب کریستیانو رونالدوی مصدوم مسئولیت سنگینی دارد گفته که در صورت گلزنی مقابل این تیم شادی نخواهد کرد. رئال که 9 بار قهرمانی در اروپا را به دست آورده هر 2 بازی گذشته خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با برد پشت‌سر گذاشته و با 6امتیاز صدرنشین است. پیروزی در دیدار امشب مقابل قهرمانان 7 دوره رقابت‌های اروپایی قدم بزرگی به سمت صعود قاطعانه این تیم به شمار می‌رود. سرخیو راموس مدافع تیم دراین‌باره می‌گوید: «لحظه سرنوشت‌ساز رئال‌مادرید مقابل تیمی که مثل خودمان جام‌های اروپایی زیادی را به دست آورده و ما احترام زیادی برای آن قائلیم، فرارسیده.»

اما میلان که در آخرین بازی تن به شکست دور از انتظار خانگی یک بر صفر مقابل زوریخ داد، 3 امتیازی است و برای اینکه امید خود به صعود را حفظ کند به پیروزی در بازی امشب نیاز دارد. رائول آلبیول دیگر مدافع رئال که میلان را دست‌کم نمی‌گیرد، دراین‌باره می‌گوید: «باید از شرایط پرفشار آنها بعد از شکست خانگی مقابل زوریخ استفاده کنیم. اگرچه آنها در سری A خوب نتیجه نمی‌گیرند اما همیشه در لیگ قهرمانان همه تلاش خود را می‌کنند.»برد 2 بر یک روز یکشنبه مقابل رم که بعد از 4 بازی بدون پیروزی از راه رسید روحیه شاگردان لئوناردو را بالا برده.

کلارنس سیدورف هافبک تیم دراین‌باره می‌گوید:‌ «با توجه به برد مقابل رم ما روحیه خوبی برای رویارویی با رئال داریم. آنها صدرنشین هستند اما این فقط به ما انگیزه بیشتری می‌دهد.» فیلیپو اینزاگی مهاجم 36 ساله میلان هم که احتمالا در این بازی برای اولین بار در سانتیاگو برنابئو به میدان می‌رود، معتقد است که حتی در صورت شکست باز هم دنیا برای میلان به پایان نمی‌رسد: «تیم‌های زیادی در این استادیوم می‌بازند اما این برای ما به معنای پایان کار نیست چون آنها هم باید به میلان بیایند.

مارکو استوراری، دروازه‌بان میلان که در دیدار با رم جایش را به دیدا داد در این بازی هم به خاطر مصدومیت غایب است و جنارو گاتوزو هافبک تیم هم نمی‌تواند بازی کند. مارکو بوریه‌لو مهاجم تیم از مصدومیت طولانی‌مدت برگشته و ‌ هونتلار هم شانس رویارویی با تیم سابقش را دارد هرچند که به نظر نمی‌رسد در ترکیب اصلی قرار گیرد.در دیگر بازی این گروه مارسی که هر 2 بازی خود را واگذار کرده به مصاف زوریخ 3 امتیازی می‌رود.

غیبت 5 بازیکن اصلی یونایتد مقابل زسکا

منچستریونایتد، صدرنشین 6 امتیازی گروه B، امشب در روسیه به مصاف زسکا مسکو، تیم 3 امتیازی جدول که در رتبه سوم قرار گرفته، می‌رود. 5 بازیکن کلیدی این تیم وین رونی، رایان گیگز، پاتریس اورا، پارک‌جی سونگ و دارن فلچر به خاطر مصدومیت نمی‌توانند بازی کنند اما دیمیتار برباتوف، مهاجم و نمانیا ویدیچ مدافع تیم، با وجود آسیب‌دیدگی‌های جزیی تیم را همراهی می‌کنند. مایکل کریک، هافبک یونایتد اما اطمینان دارد که این تیم در غیاب بازیکنان مصدوم و به خصوص رونی، مهاجم کلیدی باز هم می‌تواند زسکا را شکست دهد. رویترز از قول وی می‌نویسد: «این لطمه بزرگی است.

دوست داری بهترین بازیکنان تیم تا جایی که می‌شود، آماده باشند اما ما یک تیم هستیم. وقتی بازیکنی آماده نیست بقیه حاضرند که کارشان را خوب انجام دهند. این نکته مهمی است و من مطمئنم که مشکلی نخواهیم داشت.»در این گروه ولفسبورگ هم که با 3 امتیاز در رتبه دوم است میزبان بشیکتاش، تیم بدون ‌امتیاز و آخر جدول است. 

چلسی به دنبال جبران ضعف خط دفاعی

چلسی که در لیگ برتر 2 شکست خارج از خانه دور از انتظار مقابل ویگان و آستون‌ویلا داشته، امیدوار است که در دیدار خانگی امشب مقابل آتلتیکومادرید ضعف‌های خط دفاعی خود را جبران کند. تیم دوم جدول لیگ برتر که در برابر ضربات ایستگاهی ضعیف نشان داده، مقابل ویلا هر دو گل را روی ضربات کرنر دریافت کرد. آنچلوتی که وعده داده بود این ضعف را برطرف کند در دیدار امروز فرصت اثبات ادعای خود را دارد.

با این وجود چلسی که در جدول گروه D‌، 6 امتیازی است و هر دو بازی قبل خود را به لطف گل‌های پیروزی‌بخش نیکولاس آنلکا مهاجم فرانسوی برده به نظر نمی‌رسد که مقابل آتلتیکوی بحران‌زاده کار سختی داشته باشد. آتلتیکو که در لالیگا به خاطر نتایج ضعیفی که گرفته شرایط بدی دارد. در لیگ قهرمانان هم با یک امتیاز تیم آخر جدول است.پورتو، تیم دوم جدول با 3 امتیاز هم امشب میزبان آپوئل نیکوزیاست که با یک امتیاز در رده سوم است.

بوردو هم در گروه A میزبان بایرن‌مونیخ است. این تیم روز شنبه با باخت دور از انتظار مقابل اوسر در لوشامپیونا، دومین شکست متوالی خود را در لیگ فرانسه تجربه کرد. بایرن هم که در امتیاز 4 با بوردو برابر و بالای سر این تیم در صدر جدول گروه است، در این بازی از آرین روبن هافبک هلندی خود که زانویش را جراحی کرده، استفاده نمی‌کند. ضمن اینکه فرانک ریبری،‌ هافبک فرانسوی تیم هم به دلیل مصدومیت غایب است.