دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تاکید کرد: شهادت سرداران سپاه و اتفاقاتی که افتاد به‌خوبی نشان داد که انقلاب اسلامی امنیت را مبتنی بر رویکردی دنبال می‌کند که ثمرة عدالت و خدمت به محرومان ‌باشد.

به گزارش سپاه نیوز، سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این نظام، امنیت را حاصل ارتباط وسیع بین مردم و حاکمیت می‌داند و این همان امنیت پایداری است که می‌توان به آن امید داشت.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به تضاد بین انقلاب اسلامی و کشورهای غربی در تعیین مولفه‌های مؤثر در ایجاد امنیت تصریح کرد: دشمنان ما در صحنه بین‌الملل نیز دچار پارادایمی هستند که براساس آن تأمین امنیت را سازوکارهایی می‌دانند که بیشتر متکی بر استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری است اما به‌رغم تلاش‌های بسیار هیچگاه نتوانستند امنیت مورد نظر خود را محقق سازند و لذا موضوع تهدیدات امنیتی را همیشه به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه خود مطرح می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: در مقابل این رویکرد نیز رویکردی وجود دارد که تامین امنیت را صرفاً بر مبنای تجهیزات نظامی و زراد‌خانه‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای نمی‌داند و این تقابل و تضاد در رویکرد امنیتی مابین نظام اسلامی و دشمنان ما صرفاً یک تقابل تاکتیکی نیست بلکه تقابلی است مبتنی بر تفاوت آرمان‌ها و اندیشه‌های 2تفکر متفاوت.

نان تفرقه‌افکنی

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین تاکید کرد: خون شهیدان شیعه و سنی در حادثه تروریستی سیستان درهم آمیخت و به یاری خداوند این خون، سیلی خروشانی خواهد شد که برج و باروی همه توطئه‌گران را نابود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کیست که در این حادثه دست خونین آمریکا و توطئه انگلیس را نبیند، افزود: توطئه‌گران که نانشان را از تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی می‌خورند همیشه از سوی مسلمین جهان مطرود خواهند بود.