گروه بورس: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل واحد شکایات مردمی در اداره حقوقی این سازمان خبر داد.

علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: از این پس سهامداران می‌توانند شکایت‌ها و مشکلات خود را در این واحد مطرح کنند.
بورس تحت نفوذ کسی نیست
صالح‌آبادی، در پاسخ به برخی حرف و حدیث‌ها که آیا انتخاب مدیرعامل شرکت بورس بر اساس نفوذ شخص خاصی صورت گرفته است، گفت: هیات‌مدیره شرکت بورس، علی رحمانی را با آزادی کامل انتخاب کرده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد، وی کاملاً شخص مستقلی است و هیچ نوع وابستگی به شخص یا گروه خاصی ندارد.وی افزود: بورس به هیچ عنوان زیر نفوذ شخص خاصی نیست. ما نیز به عنوان مقام ناظر وظیفه خودمان می‌دانیم که حق و حقوق سهامداران را پی‌گیری و رعایت کنیم. وی تاکید کرد: صیانت از حقوق سهامداران اولین اولویت سازمان بورس است.
عرضه سهام دولتی
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص عرضه سهام شرکت صنایع مس ایران، فولاد مبارکه و مپنا گفت: سهامداران مپنا هیچ تمایلی به عرضه سهام ندارند و در این زمینه هیچ برنامه‌ای وجود ندارد، اما در مورد عرضه شرکت فولاد مبارکه مذاکرات سازمان بورس، مقامات ذی‌ربط در خصوص میزان عرضه اولیه سهام این شرکت ادامه دارد.
وی تصریح کرد: بورس معتقد است، حداقل 5 درصد سهام فولاد مبارکه باید به صورت آزاد در بازار عرضه شود، اما طرف مقابل معتقد است تنها یک درصد سهام واگذار شود.
صالح‌آبادی در خصوص واگذاری سهام شرکت صنایع مس ایران گفت: قرار بود سهام شرکت صنایع مس ایران بر روی تابلوی بورس درج شود، اما در آخرین دقایق شرکت از انجام افزایش سرمایه‌‌ای معادل 580 میلیارد تومان خبر داد.
وی تاکید کرد: در صورت‌جلسه مجمع شرکت صنایع مس محل تامین افزایش سرمایه مشخص نبود در نتیجه سازمان صورت‌جلسه را بازگرداند،‌ بنابراین ابتدا باید افزایش سرمایه این شرکت ثبت شود و پس از آن عرضه سهام این شرکت صورت پذیرد.
عرضه سهام‌گسترش‌ایران‌خودرو
وی در ادامه از عرضه سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در بورس تهران خبر داد و گفت: به‌زودی سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در بورس عرضه می‌شود و در حال حاضر باید قیمت سهام این شرکت تعیین شود.وی در خصوص زمان واگذاری سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو گفت: در حال حاضر مقدمات کار در حال انجام است و بورس بسیار علاقه‌مند است سهام این شرکت‌ها هرچه زودتر واگذار شوند.
تابلوی چهارم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص اضافه شدن شرکت‌های جدید به تابلوی چهارم گفت: سهام  برخی شرکت‌ها که بیش از 10 سال سهامشان در بورس داد و ستد نشده،  در این تابلو ثبت شده، اما این شرکت‌ها حتی یک سهم نیز عرضه نکرده‌اند، این شرکت‌ها را به تابلوی چهارم منتقل خواهیم کرد. وی افزود: اگر این شرکت‌ها در تابلوی چهارم نیز هیچ عرضه‌ای نداشته باشند از بورس حذف خواهند شد.