گروه ورزشی: با احتمال غیبت فوتبال ایران از جمع رشته‌های گروهی اعزامی به بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر به‌عنوان بخت اول قهرمانی، نگاه‌ها به والیبال (دومین رشته مدال‌آور گروهی) سنگین‌تر خواهد شد.

 فوتبال با چهار مدال طلا از بازی‌های آسیایی 1974 تهران، 1990 پکن، 1998 بانکوک و 2002 بوسان گل سرسبد ورزش‌های گروهی ایران در این بازی‌ها بود و پس از آن والیبال با دو مدال نقره بازی‌های آسیایی 1958 توکیو و 2002 بوسان و مدال برنز 1966 بانکوک  خودنمایی می‌کند. اگرچه در جمع رشته‌های گروهی واترپلو سابقه فتح مدال طلای بازی‌های آسیایی 1974 تهران را دارد و یا بسکتبال در بازی‌های آسیایی 1951 دهلی صاحب مدال برنز شده است و یا دو رشته جدید کبدی و سپک‌تاکرا برای خود بخت‌هایی در این دوره از بازی‌ها قائلند، اما همه این‌ها ذره‌ای از وظیفه سنگین والیبال نمی‌کاهد. والیبالی که در دوره قبل پس از 44 سال دوباره نقره گرفت و نام این ورزش در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه در زبان‌ها چرخید.

خنثی ساختن ترفندها
والیبال ایران در دوحه جدا از اثبات حقانیت‌ها و مهر تأیید مجدد بر شایستگی‌هایش باید به خنثی ساختن نقشه میزبانی اقدام کند، که با برهم زدن جدول قبلی شرایط را به‌گونه‌ای درآورد که با رویارویی مدعیان اصلی با هم ،خود دور از تیررس رقیبان به بازی پایانی برسد. در چنین جدولی کره‌جنوبی و ایران (فینالیست‌های دوره پیش و مدعیان اصلی قهرمانی) ناچار به بازی با هم در شروع ورودشان به بازی‌ها شده‌اند و آن‌وقت قطر (میزبان) که در حالت عادی هیچ شانسی برای حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا را ندارد در برخورد با دو تیم متوسط تایلند و بحرین پیشاپیش صعودش به نیمه نهایی مسجل شده است.
البته تیمی که ادعای عنوان و قهرمانی را دارد نباید هراسی از نام حریفان به  خود راه‌دهد و باید جنگنده و پرتوان چشم به پیروزی مقابل هر حریفی داشته باشد. تیم ایران خوشبختانه در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد، این تیم با وجود پنج شکست در مقابل تیم‌های مطرح امروز جهان هرگز دچار ازخودباختگی نشد و نمایش خوب تیم ما به نسبت سایر رقبای آسیایی‌اش که با حریفانی متوسط در مسابقات جهانی مصاف داده‌اند ما را به کسب نتیجه لازم از سوی این تیم امیدوار می‌سازد، استراحت چندروزه و شروع اردوی دوحه از امروز همراه با تمریناتی پرنشاط و بخصوص آنالیز درست کره‌جنوبی با استفاده ازفرصت دو هفته ای  وفیلم‌های این رقیب اصلی از مسابقات جهانی به مربیان ما کمک می‌کند تا راه چگونگی برتری بر این حریف را به بازیکنان نشان دهند. از سوی دیگر کره‌ای‌ها با آن روزهای طلایی گذشته‌شان فاصله دارند. با وجود بازگشت مجدد «سیک‌جین‌شین» کره‌ای‌ها به‌لحاظ قدی هم آب‌رفته‌اند و آن تیم چهار سال پیش نیستند. آنها در همین مسابقات قهرمانی جهان به‌جز قزاقستان به همه رقبایشان باخته‌اند حتی به تونس نماینده آفریقا. با این اوصاف نمی‌توان توانایی‌های موجود در این تیم را نادیده گرفت.آنها هنوز با تکیه بر سرعت ذاتی وقدرت توپگیری تلاش می‌کنند تا از قافله مدعیان آسیایی فاصله نگیرند. هان کیم‌یو، جونگ وهواین، مین هاکیونگ، سولی کیونگ، هیون ایواو از جمله نفرات اصلی کره‌ محسوب می‌شوند. فرهاد شاهمیری داور اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان که داور اول بازی کره‌جنوبی و قزاقستان بود کره را فاقد آن کوبندگی گذشته می‌داند. او به همشهری گفت: تیم ایران با حفظ هماهنگی مسابقات ژاپن و برطرف کردن مشکل دفاع روی تور بدون کمترین تردید همانند بازی‌های انتخابی المپیک آتن قادر به عبور از سدکره است.