مرتضی طلایی: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:

پاسداری از فرهنگ انقلاب، دفاع مقدس، ولایت‌پذیری به شکل مطلق و تبیین آن برای نسل جوان باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی طلایی با بیان این مطلب در نشست مدیران این سازمان افزود: گسترش فرهنگ ولایت پذیری نیازمند کار فرهنگی برای جوانان است و البته باید توجه داشته باشیم که ولایت پذیری باید مطلق باشد و نه اینکه به فرامین رهبری به‌طور گزینشی و با سلیقه شخصی عمل کنیم.

طلایی با اشاره به معضلات موجود در جامعه به‌ویژه شهر تهران، توجه به قالب‌های فرهنگی و هنری را در این باره ضروری برشمرد و ادامه داد: فرهنگسراها باید محلی برای بیان دیدگاه‌های جوانان در حوزه‌های مختلف باشد و گسترش فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس با ابزار هنر و انجام امور فرهنگی، بهترین شیوه برای برخورد با مسائل جامعه است.

وی با اشاره به سند 5 ساله برنامه‌های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری باید به قوت برنامه‌های عمرانی و خدماتی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه 5 ساله تدوین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ماموریت‌های سازمان فرهنگی هنری را در راستای کم‌شدن فاصله ایده‌های علمی و عمل به آنها دانست و گفت: باید فاصله وضع موجود و نقطه مطلوب، هماهنگی و کار تیمی و رابطه مراکز فرهنگی شهرداری با اجزای فرهنگ جامعه مشخص و در راستای گسترش فرهنگ عمومی تلاش شود.

همچنین در این نشست، سیدمحمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مسئله کمبود فضاهای فرهنگی در تهران اشاره و تصریح کرد: از 3دوره مدیریت پیشین سازمان تا‌کنون، تنها یک فرهنگسرا به مراکز سازمان اضافه شده که این مسئله با توجه به گسترش روز افزون شهر تهران و رشد جمعیت، قابل تامل است.

شوشتری افزود: به‌دنبال این هستیم تا برای فضاهای پرترددی چون پارک‌ها، میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند، فضای فرهنگی ایجاد کنیم.