همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید یک توسعه همه حانبه را در سطح شهرری دنبال کنیم و به عنوان هدفی مشترک به آن نگاه کنیم.

به گزارش سما، مرتضی طلایی که روز یکشنبه 17 آبان همراه با شهردار منطقه 20 با حضور در دفتر شورای اسلامی شهرستان ری در نشستی مشترک با اعضا و نمایندگان شوراهای اسلامی بخش‌ها، شهرها و روستاهای شهرستان ری شرکت کرده بود، با اعلام این مطلب گفت: با تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی شهرستان ری و فعال کردن آن می‌توان توسعه فرهنگی و اجتماعی را در این نقطه از تهران اصل قرار داد و شاهد تحولات چشم گیر در این حوزه بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد یک پایگاه مذهبی برای ملت است، از این رو رسالت سنگینی بر دوش داریم تا بتوانیم این شهرستان را آماده پذیرایی و خدمت به زائران حضرت عبدالعظیم (ع) کنیم.

وی افزود: البته فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد، توسعه عمرانی را باید مورد توجه قرار دهیم، ضمن اینکه توجه به توسعه فرهنگی و اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طلایی توجه به توسعه اقتصادی را نیز مهم دانست و گفت: در این راستا باید به زیر ساخت‌ها توجه کرد و به نظر من مهمترین زیر ساخت ضرورت ایجاد تعامل و همکاری میان همه ماست، به طوری که اگر این همکاری مشترک بین ما به وجود آید زیر ساخت آن نیز فراهم می‌شود.

وی در ادامه به سند افق چشم انداز 1404 کشوراشاره کرد و گفت: اگر آن زمان این سند را بومی می‌کردیم و آن را به صورت استانی و شهرستانی می‌دیدیم، بهتر اجرا می‌شد، حال اگر سند چشم انداز 1404 ری را تهیه کنیم در دل آن باید سند توسعه فرهنگی و اجتماعی را داشته باشیم.

به گفته طلایی اگر به دنبال توسعه هستیم تا زمانی که فرهنگ توسعه را در جامعه ایجاد نکنیم نمی‌توانیم به آن دست یابیم.

وی در ادامه به بحث بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: در بحث مربوط به بافت‌های فرسوده عقب ماندگی زیاد است، ضمن آن که اولویت ما توسعه جنوب شهر و کم کردن فاصله شمال شهر با آن است.

طلایی در ادامه این شهر و کشور را متعلق به آیندگان دانست و گفت: نسل‌ها باید در این شهر و کشور زندگی کنند از این رو ما باید احساس مسئولیت همگانی و نگاه ملی داشته باشیم و به این توجه کنیم که کشمکش‌ها راه به جایی نخواهد برد.

وی همچنین بر انجام تعهدات شهرداری منطقه 20 در قبال شهرها، روستاها و بخش‌های شهرستان ری تاکید کرد.

در ابتدای این نشست نیز هریک از اعضا و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستاهای شهرستان ری به ارائه گزارشی از اقدامات و مشکلات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش پس از این نشست مرتضی طلایی با حضور در منزل عبدالله زارع، پدر کشتی شهرری و بهترین مربی کشتی جهان با وی دیدار کرد که در این دیدارحمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان نیز حضور داشت.