گروه ورزشی: زلاتکو کرانچار که به خاطر تغییرات مکرر در ترکیب تیمش، همواره در طول رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر مورد انتقاد قرار می‌گرفت، در تازه‌ترین اظهار نظر خود تاکید کرده که به ترکیب نهایی خود دست پیدا کرده و دیگر به ارنج تیمش دست نخواهد زد.

سرمربی پرسپولیس در نیم‌فصل اول روزهای پر فرازونشیبی را پشت سر گذاشت. از حضور دیرهنگام در ایران گرفته تا اخراج یک روزه از سوی انصاری‌فرد و البته نتایج پرسپولیس که در بسیاری اوقات، باعث نارضایتی هواداران شد. در این بین کرانچار بارها ترکیب تیمش را تغییر می‌داد. تصمیمی که از سوی رسانه‌ها به چالش کشیده می‌شد؛ وی درباره کیفیت فوتبال ایران گفت: «روز اول گفتم کیفیت فوتبال ایران بسیار بالاست. تیم‌ها در یک سطح با یکدیگر رقابت می‌کنند که نشان‌دهنده این مسئله است که جذابیت‌ در فوتبال ایران هر روز بیشتر می‌شود. شاید بازیکنان خاصی در تیم‌ها تاثیرگذار باشند و عملکرد آنها باعث شود یک تیم راحت‌تر به موفقیت برسد اما تیم‌ها از لحاظ کیفی با یکدیگر فاصله چندانی ندارند.»

اما عده‌ای معتقدند کرانچار در پرسپولیس عملکرد ویژه‌ای نداشته است. او در واکنش به این موضوع تاکید کرد: «هرکس حق دارد نظر خود را بگوید. با 15 بازیکن جدید ترکیب پرسپولیس برای فصل جاری بسته شد که حتی یک نفر آنها را من انتخاب نکردم و باعث شد مشکلاتی برایم به وجود بیاید. البته نمی‌خواهم با این حرف‌ها خودم را تبرئه کنم و برخی از اتفاقات را گردن افراد دیگری بیندازم.» اما کرانچار اشتباه‌های فردی را نیز عامل برخی ناکامی‌های تیمش می‌داند.

او دراین‌باره توضیح داد: «می‌توان به مشکلات فنی و فردی نیز اشاره کرد که پرسپولیس را در نیم فصل اول دچار اختلال‌هایی کرد و باعث شد به نتایج دلخواه خود نرسیم. البته بازیکنان را متهم نمی‌کنم چون یک روز یک بازیکن در دوران فوتبالی‌اش روز بد دارد که امیدوارم در پرسپولیس بیشتر از یک روز نشود.» وی همچنین از تمرینات سنگین پرسپولیس در تعطیلی لیگ خبر داد و گفت: «از حالا به بعد تمرینات ما سنگین‌تر می‌شود و تلاش می‌کنیم اشتباه‌ها به حداقل برسد. بازیکنان باید بدانند در چه شرایط حساسی در عمر فوتبالی‌ خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران حضور دارند.»

گفته می‌شد پیروزی مقابل ابومسلم برای کرانچار، حکم مرگ و زندگی را داشت. اگر پیروز نمی‌شد به احتمال فراوان از سوی مدیران این باشگاه برکنار می‌شد. کرانچار در واکنش به این موضوع تصریح کرد: «بیشتر برای من غافلگیرکننده بود. پس از ورود و عملکرد کوتاه در پرسپولیس اصلا تصور نمی‌کردم هر روز در کنار اسم من کلمه اخراج را قرار دهند اما تحمل کردم. همان‌طور که قبل از بازی با ابومسلم گفتم، می‌خواستیم با حضور در بین بالانشینان جدول استراحت کنیم. در بین نیمه بازی با ابومسلم به همه بازیکنان گفتم هیچ‌گونه کم‌کاری را در انتهای بازی تحمل نخواهم کرد که خوشبختانه جواب مثبت گرفتم و تیم دگرگون شد تا به 3 امتیاز رسید.

سرمربی پرسپولیس کریم باقری و شیث رضایی را بهترین بازیکنان خود دانست و گفت: «بارها کریم باقری که ضربات سرش مثل شوت‌هایش سرکش و سنگین است را مورد تحسین قرار داده‌ام. او بازیکن تاثیرگذاری است و افتخار می‌کنم اسطوره و فرمانده‌ای مثل کریم باقری دارم. البته در نبود او بازیکنی مثل شیث رضایی نیز فرمانده خوبی برای من است.» کرانچار تلویحا دست به انتقاد از هواداران پرسپولیس زد و خاطرنشان کرد: «با چشمان خود دیدم که صبر هواداران پرسپولیس کم است. هواداران و مسئولان باشگاه باید به من فرصت بدهند. آن وقت تغییرات را در پرسپولیس ببینند و تصمیم‌گیری کنند. من به آنها حق می‌دهم.

اگر پرسپولیسی خوب می‌خواهند تا دقیقه 90 پشتیبان تیم‌شان باشند و از تساوی و باخت نترسند. البته نتایج بد پرسپولیس در کارنامه من هم قرار می‌گیرد و فکر کنم جزو نفراتی باشم که بیشتر از همه ناراحت است اما دوست ندارم هر روز حرف‌هایی را یدک بکشم که تمرکزم را برای خدمت به پرسپولیس از دست بدهم.» آیا قبول دارید که پرسپولیس چندان زیبا بازی نمی‌کند؟ کرانچار در پاسخ به این انتقاد تاکید کرد: «این انتقاد را تا حدودی قبول دارم. پرسپولیس اگر خوش‌شانس بود، الان باید در صدر جدول قرار می‌گرفت.

ما در برخی از بازی‌ها باید با 3 گل اختلاف، حریفان را می‌بردیم اما قبول کنید تیم‌ها برابر ما با برنامه به میدان می‌آیند و بازیکنان برای نتیجه‌گرفتن و خودنمایی مقابل پرسپولیس از جان مایه می‌‌گذارند که برای من جای تعجب داشت. این موضوع نشانگر سخت‌بودن مسابقات پرسپولیس در بازی‌های خانگی و خارج از خانه بود.  کرانچار سپس در مقام طرفداری از کاشانی برآمد و گفت: «کاشانی به من و بازیکنان قوت قلب داد که با قدرت به کارمان ادامه دهیم. تفکر ذهنی کاشانی بسیار جالب بود به همین دلیل من هم همه چیز را دوباره  آغاز کردم.»

 وی درباره اظهارات تند انصاری‌فرد در رسانه‌ها که این روزها به طور مداوم در خصوص مسئولان و مربیان پرسپولیس سخن می‌گوید، اظهار بی‌تفاوتی کرد و گفت: «من منظور حرف‌های ایشان را زیاد متوجه نمی‌شوم. پرونده مسائل گذشته برای من بسته شده است و می‌خواهم به پرسپولیس و کاشانی کمک کنم. اگر نشد باز هم می‌گویم تابع نظر کاشانی هستم اما تا آخرین لحظه در فوتبال ایران می‌جنگم.» سرمربی کروات پرسپولیس همچنین برنامه‌های تیمش را این‌گونه تشریح کرد: «پرسپولیسی‌ها 5 روز استراحت می‌کنند.

در مرحله دوم 2 روز در تهران یعنی از روز چهارشنبه تا جمعه تمرین خواهند کرد اگر مشکلی پیش نیاید 10 روز به خارج از کشور خواهیم رفت اما 5 روز قبل از بازی با سپاهان به تهران برمی‌گردیم و تمرینات خود را دنبال می‌کنیم. همچنین سعی می‌کنیم سه بازی تدارکاتی را بین تمرینات خود انجام دهیم تا در نیم فصل دوم با شرایط بهتری به میدان برویم. سعی می‌کنیم اول بازی‌های زیبایی مثل شهرآورد، بازی مقابل تراکتورسازی تبریز که مردم لذت ببرند را انجام دهیم و در مرحله بعد نیز ترکیب اصلی پرسپولیس را بشناسیم.»

او ادامه داد: «نیم‌فصل اول، معیار بازیکنان را سنجیدم. حالا سعی می‌کنم 11 بازیکن خود را طبق استانداردها بشناسم و مشخص کنم تا در هر بازی دست به تغییر و تحول نزنم مگر اینکه مجبور شوم. شما همیشه از من می‌پرسید چرا ترکیب تیم پرسپولیس تغییر می‌کند حالا می‌خواهم به شما نشان دهم که کار من با هدف بود. فقط امیدوارم که مجبور نشوم بازیکنان اصلی خود را در بیرون از ترکیب نگه دارم.»