همشهری آ‌نلاین: رئیس آموزش و پرورش شهر تهران مخالفت قطعی آموزش و پرورش با اجرای طرح تغییر ساعت آغاز به کار مدارس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، زکریا یازرلو روز در پاسخ به نظر آموزش و پرورش در مورد طرح تغییر ساعت کار آغاز به کار مدارس تهران، با بیان این که نظر آموزش و پرورش در مورد اجرای طرح تغییر ساعات کار متفاوت است و آموزش و پرورش با اجرای این طرح موافق نیست، اجرای این طرح را دارای تبعات بسیار و زحمات فراوان برای مردم و خانواده‌ها با توجه به تنظیمات صورت گرفته در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان دانست و گفت: نظرات آموزش و پرورش در این زمینه به نحو فنی و کارشناسی شده به شورای عالی ترافیک به عنوان نظر قاطبه مدیران آموزش و پرورش و شش هزار مدرسه شهر تهران ارائه شده است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به این نظرات، ‌اعضای شورای عالی ترافیک نیز در مورد اجرای این طرح درنگ‌های جدی اعمال کرده‌اند و امیدواریم این درنگ همچنان ادامه داشته باشد.

علت اجرا نشدن طرح را به اسم آموزش و پرورش نگذارند

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: مواردی که در مورد فقدان آمادگی آموزش و پرورش برای اجرای طرح تغییر ساعت کار مدارس عنوان شده است، به آماده نبودن آموزش و پرورش برای اجرای این طرح در یک زمان مشخص مربوط نمی‌شود، بلکه به این مربوط می‌شود که در اجرای این طرح انبوهی از متغیرها به ویژه نظرات اولیای دانش‌آموزان موثر است و اساسا ما نمی‌توانیم تنظیمات امور خانوادگی بیش از یک میلیون دانش‌آموز تهرانی را این گونه انجام دهیم، زیرا چنین طرح مهمی را حداقل باید در تابستان اعلام می‌کردند ‌تا خانواده‌ها خودشان را با طرح تطبیق دهند، نه این که این طرح مهم و تاثیرگذار را در اواخر مهر ماه اعلام کنند و در عین حال متقاضی اجرای آن در آبان ماه باشند و بعد علت اجرا نشدن طرح را نیز به اسم آمادگی نداشتن آموزش و پرورش بگذارند! لذا، این موضوع اصلا ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: مدارس متقاضی حضور دانش‌آموزان در زمان تنظیم شده ساعت تحصیلی هستند و صرفا موضوع ایاب و ذهاب به مدیریت حمل و نقل شهری برمی‌گردد که بخواهند در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهند.

به جای متهم کردن آموزش و پرورش، از مادران شاغل تهرانی نظرسنجی کنند

این مقام مسئول آموزش و پرورش در ادامه اذعان کرد: با تغییر ساعت مشکلات حل نمی‌شود و صرفا صورت مساله را پاک می‌کنند و لذا در مورد اجرای طرح تغییر ساعت کار باید درنگ جدی انجام شود و همزمان از خانواده‌ها و اولیای تهرانی به ویژه مادران شاغل که جمعیت قابل توجهی دارند، نیز نظرسنجی انجام دهند تا این طرح به صورت کارشناسانه و با نظر مخاطبان اجرای طرح انجام شود.

یازرلو یادآور شد: این پرسش باید از اعضای شورای عالی ترافیک مطرح شود که آیا آن‌ها توانسته‌اند رضایت عمومی را برای اجرای طرح تغییر ساعت کار به دست آوردند و آیا نظر مخاطبان این طرح تامین شده است؟!

وی ادامه داد: مخاطبان اجرای طرح تغییر ساعت کار، آموزش و پرورش نیست، بلکه خانواده‌ها هستند که فرزندانشان را در اختیار آموزش و پرورش می‌گذارند، لذا به جای متهم کردن آموزش و پرورش باید به نظرات مخاطبان طرح توجه کرد.

یا ساعت کار مدارس تغییر نکند، یا اجرای طرح یک سال به تعویق بیفتد

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران، در ادامه با اشاره به پیشنهاد آموزش و پرورش برای اجرای طرح تغییر ساعت کار، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که یا در طرح تغییر ساعت کار ادارات ساعت حضور دانش‌آموزان در ساعت 7:30 در مدارس تغییر نکند و 45 دقیقه تا یک ساعت به تاخیر نیفتد، یا این که کل اجرای طرح را یک سال به تاخیر بیندازند تا طرح قابلیت اجرایی در مدارس داشته باشد.