همشهری آنلاین: مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) نشست خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه را فرصتی مناسب برای همسویی رسانه‌های معتبر آسیا و اقیانوسیه دانست.

مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) از مهمانان خبرگزاری مهر در سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی ـ خبری خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه این نشست را فرصتی مناسب برای همسویی رسانه‌های معتبر آسیا و اقیانوسیه در جنگ نرم با رسانه‌های غرب دانست.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی ـ خبری خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه به میزبانی خبرگزاری مهر و تاثیرات آن بر فضای رسانه‌های منطقه گفت: از آنجا که کشورهای شرکت کننده در نشست اوآنا از لحاظ جغرافیایی و بعضا فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی دارای مشترکات زیادی هستند و منافع آنها در بسیاری از موارد با هم همپوشانی دارد و حتی دچار تهدیدات مشترکی نیز هستند این نشست می‌تواند در ایجاد همسویی و هماهنگی بین رسانه‌های کشورهای شرکت کننده به منظور کشف و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر بسیار تاثیرگذار باشد.

وی رسانه را ابراز قدرت ملت‌ها، کشورها و دولت‌ها دانست و گفت: رسانه در جهان امروز به یک رکن مهم حکومت‌های مردم سالار تبدیل شده و چشم و گوش ملت‌ها در جهت حفظ اقتدار، وحدت و تمامیت ارضی آنها است.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا)

این کارشناس مسائل رسانه ای افغانستان به وجود رسانه های مختلف با سلایق و دیدگاههای متفاوت اشاره کرد و ابراز داشت: تضارب آرا، پویایی و رشد رسانه‌های جمهوری اسلامی در سطح جهان کم نظیر است.

حسینی مزاری، رسانه‌های ایران را بر افکار عمومی مردم این کشور و همچنین مردم منطقه و جهان تاثیرگذار دانست و درباره خبرگزاری مهر به عنوان میزبان نشست سازمانهای خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه گفت:مهر رسانه ای معتبر، تاثیرگذار و مهم است که با رفتار حرفه ای توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در داخل و خارج ایران کسب کند.

نشست OANA می تواند در ایجاد همسویی و هماهنگی بین رسانه های کشورهای شرکت کننده به منظور کشف و استفاده از ظرفیت های یکدیگر بسیار تاثیرگذار باشد

وی درباره توانمندسازی رسانه‌ها نیز گفت: در توانمندسازی رسانه‌ها، فقط تکنولوژی و تجهیزات حرف اول را نمی‌زند بلکه مدیریت، افزایش کیفیت، استفاده از نیروهای کارآموزده و استفاده از ابزارهای نوین می تواند رسانه‌ها را کارآمدتر سازد.

حسینی مزاری، تحول درونی رسانه ها و تجدید سازماندهی رسانه‌های آسیایی را برای پیشرفت رسانه‌های این قاره و مقابله با جنگ نرم رسانه‌های غرب یک ضرورت دانست و گفت: رسانه‌های آسیایی در تقابل با رسانه‌های غربی لازم است نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند و هم از لحاظ اندیشه، محتوا و خط مشی سازمانی و هم آموزشی و تکنولوژی یاور همدیگر باشند.

سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی و خبری OANA از 13 تا 17 نوامبر 2009 برابر با 22 تا 26 آبان ‌ماه به میزبانی خبرگزاری مهر در تهران برگزار می‌شود.