همشهری آنلاین: در نشست مشترک روز دوشنبه 25 آبان مجلس و دولت مقرر شد تا با تشکیل کمیته‌ای مشترک، راهکاری برای رفع اختلاف نظر دو قوه درباره ماده 13 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پیدا شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه در گفتگو با صدا و سیما، با اعلام این مطلب گفت: سه عضو این کمیته مشترک، از اعضای کمیسیون ویژه (مصباحی مقدم، ‌عبداللهی و فرهنگی) هستند و سه عضو دیگر از اعضای دولت خواهند بود و قرار شد این کمیته در 2 تا 3 روز آینده به راه حل مورد توافقی برسد.

بر اساس ماده 13 مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت مکلف است همه منابع حاصل از اجرای این قانون را به حساب خاصی به نام هدفمندسازی یارانه ‌ها نزد خزانه‌ داری کل واریز کند و صد درصد وجوه واریزی، در قالب قوانین بودجه سالیانه اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، همچنین دولت از مجلس می‌خواهد صندوق هدفمندسازی یارانه‌ها را با این شرایط تشکیل دهد:

صندوق را هیئت امنایی به ریاست رئیس ‌جمهور (یا معاون اول وی) و مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی و معاون برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور اداره کند.

این صندوق شخصیت حقوقی مستقل و استقلال اداری و مالی داشته باشد و وجوه حاصل از اجرای این قانون را اخذ کند و به مصارف مقرر در این قانون برساند.