مهر: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، آسیب‌پذیری تونل توحید را در مقابل زلزله صفر اعلام کرد.

مسعودنصر آزادانی با اشاره به اینکه ضریب ایمنی تونل توحید بسیار بالاست و ایمنی 120 درصدی دارد، خاطرنشان کرد: ایمنی را فدای افتتاح زودهنگام  تونل نکردیم و مشکلی در این خصوص نداریم.

نصر آزادانی ادامه داد: بهره‌برداری کامل و ایمن از تونل در آذر ماه دشوار نیست و شهروندان مطمئن باشند تا زمانی که از ایمنی کامل تونل اطمینان نداشته باشیم از آن بهره‌برداری نمی‌کنیم.

براساس این گزارش، در مورد تاسیسات پروژه، در حال حاضر عملیات حفاری کانال تاسیساتی در قسمت غربی سازه ساکاردوی شمالی جهت عبور کابل برق ادامه دارد و کابل‌کشی تونل به همراه حفاری ریز سقف ساکاردوی ‌جنوبی هم پیگیری شده است.

در نیم‌تونل شمالی نیز آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی 12متر دیوار حائل و آجرچینی‌نمای پیشانی نیم‌تونل غربی، همچنین آرماتوربندی و قالب‌بندی دیوار حائل و آجرچینی نمای پیشانی نیم‌تونل شرقی ادامه دارد.

علاوه بر این در نیم‌ تونل جنوبی نیز آرماتوربندی دیوار حائل و نصب چراغ‌های اصلی در نیم‌تونل شرقی صورت گرفت و ادامه آرماتوربندی دیوار حائل و ادامه آجرچینی نمای پیشانی نیم‌تونل غربی پیگیری شد. باید گفت ضخامت بتن در قسمت تاج تونل حدود 70سانتی‌متر است و در کناره‌ها (بخش شمع‌های جانبی) حداکثر به یک‌‌متر و نیم می‌رسد.

با این حساب، در پایان عملیات حدود 200هزار مترمکعب بتن‌ریزی درجا برای بنا شدن سازه تونل صورت خواهد پذیرفت. البته این آمار غیر از میزان بتنی است که برای دیواره‌های پیش‌ساخته خارج از جبهه‌های کاری مصرف شده است. در حال حاضر کار بتن‌ریزی بخش فوقانی دیوارها به پایان رسیده و نصب قطعات پیش‌ساخته بتنی نیز رو به اتمام است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: با توصیه شورای شهر احداث تونل را بدون توجه به زمان آن با دقت و کیفیت لازم انجام دادیم. این مقام مسئول تصریح کرد: سرعت و تعداد جت‌‌فن‌ها برای تهویه هوای داخل تونل و سیستم روشنایی از دیگر مسائل ماست؛

زیرا آنها باید در طول شبانه‌روز فعال باشند. به همین دلیل برق این تاسیسات از منابع مطمئن تامین می‌شود تا خللی در میزان سرویس‌‌دهی مطلوب تونل به وسایل نقلیه ایجاد نشود. به گفته این مقام مسئول، این تونل در مقابل بلایای طبیعی نیز مشکلی نخواهد داشت.