گروه شهری: یک قطار شهری دارای 7 واگن به همراه 12 واگن دو طبقه برای خط 5 مترو، زمستان امسال وارد ناوگان متروی تهران می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان این مطلب، گفت: واگن‌های جدید مترو که اخیرا از گمرک ترخیص شده‌اند هم‌اکنون در کارخانه‌های واگن‌سازی‌ در حال آماده‌سازی‌ هستند و به زودی وارد خطوط خواهند شد.

جعفر ربیعی در این باره گفت: قطعات و تجهیزات یک قطار خطوط داخلی مترو و 12 واگن دو طبقه به تازگی وارد گمرک شدند و پس از مدتی توقف در گمرک سرانجام ترخیص و اکنون در حال آماده‌سازی‌ هستند. وی افزود: در مجموع قرار داد 65 قطار برای خطوط داخل شهری تهران و 160 واگن دو طبقه و 38 لکوموتیو منعقد شده که این واگن‌ها تا یکسال و نیم آینده به‌تدریج وارد کشور می‌شوند.

به گفته ربیعی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر ماه محموله جدیدی از واگن‌ها و تجهیزات خریداری شده مترو وارد گمرک خواهد شد که امیدواریم ضمن تامین بودجه مورد نیاز هماهنگی‌های لازم برای طی شدن مراحل اداری صورت گیرد تا روند اضافه شدن قطارهای بعدی با تاخیر و یا توقف مواجه نشود.

وی ادامه داد: هنگام عقد قرارداد 15 درصد قیمت واگن‌ها و تجهیزات جدید مترو به‌عنوان پیش پرداخت داده شده اما 85 درصد باقیمانده هزینه خرید باید هنگام ورود واگن‌ها و تجهیزات پرداخت شود که امیدواریم بودجه‌های مورد نیاز به موقع تامین شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید هر ماه 2قطار جدید وارد خطوط داخلی مترو شود و به مرور واگن‌های دو طبقه و لوکوموتیوهای خط 5 در این خط فعال شوند که تحقق این مهم نیازمند تامین بموقع اعتبارات است.