همشهری آنلاین: رئیس جمهور در سخنان خود در جمع مردم تبریز گفت: ملت ایران عزتمند، غیور، آرمانی و مومن به راه خداست و اهل تجاوز نیست و آینده درخشان و حقوق قانونی خود را می‌خواهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد خطاب به قدرت‌های بیگانه افزود: اینجا تبریز است و در هوای سرد پائیزی و زیر باران مردم ساعت‌ها خیابان‌ها را پرکردند تا شما را به راه خدا، انسانیت و پاکی دعوت کنند و بگویند جنایت، اعمال ضدانسانی، اشغالگری و آدمکشی بس است.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مردم به قدرت‌های بیگانه می‌گویند به راه ملت ها، انبیا و انسانیت باز گردید و اگر پیام مردم تبریز که پیام ایمانی و الهی است و دعوت ملت ایران را اجابت نکنید دست قدرت ملت‌ها شما را از کاخ شیشه‌ای به زیر می‌کشد.

احمدی نژاد گفت: پیام دیگر ملت ایران این است که این ملت آزاده، پاک، طرفدار صلح و دوستی و همکاری سازنده در عرصه بین المللی و آماده است برای اصلاح وضع جهان، رفع گرفتاری جامعه بشری در حوزه‌های گوناگون و امنیت پایدار در جهان همکاری داشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کسانی که می‌گویند می‌خواهند تعامل سازنده داشته باشند اگر تغییر مبنایی و درستی در رفتار آنان مشاهده شود و ملت ایران این را ببیند و آنان از خوی تجاوزگری دست بردارند و به حقوق و شخصیت ملت ایران احترام بگذارند و دارایی و حقوق ملت ایران را تادیه و صادقانه دست دوستی دراز کنند ملت ایران آنان را می‌پذیرد.

احمدی نژاد گفت: اما اگر آنان در پی دغل کاری و مفسده در منطقه باشند پاسخ ملت ایران همان پاسخ قاطعی است که به اسلاف آن‌ها داده است.

آذربایجان سرزمین حماسه، ایمان و غیرت


رئیس جمهور در دومین سفر از دور سوم سفرهای استانی هیات دولت در جمع مردم استان آذربایجان شرقی گفت :آذربایجان سرزمین حماسه، ایمان، مهربانی، هنر، ادب، مجاهدت، فداکاری، غیرت و وطن دوستی است.

احمدی نژاد افزود: خدای بزرگ را سپاسگزار و از صمیم دل خوشحالم که در یک روز بزرگ، روز آغاز زندگی مشترک دو انسان بزرگ، امیر المومنین علی (ع) و حضرت زهرای اطهر (س) و در شرایطی که باران رحمت الهی می‌بارد به خدمت بهترین مردم ایران یعنی مردم تبریز و آذربایجان رسیده‌ام.

احمدی نژاد افزود: مردم تبریز و آذربایجان در طول سده‌های اخیر همواره نقش یگانه ،ممتاز و بی بدیلی را در ارتقای فرهنگ ایران، تعالی شعر، ادب، هنر، آبادانی، اقتصاد، دفاع از سرزمین، مبارزه با طاغوت‌ها و قلدران و ستمگران ایفا کرده‌اند.

وی گفت: مردم این دیار پیشگام مشروطه خواهی، دفع تجاوز بیگانگان، دفع فتنه‌ها و دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بوده‌اند.

احمدی نژاد افزود: دنیا بداند امروز استقلال، یکپارچگی و عزت بی‌نظیر ملت ایران تا حد والایی مرهون فداکاری، هوشمندی و غیرت مردم تبریز و آذربایجان است.

رئیس جمهور در ادامه اشعاری در وصف شهر تبریز و خطاب به آذربایجان سرود.

احمدی نژاد در ادامه گفت: سلام خدا به شما مردم عزیز استان آذربایجان شرقی، مردم تبریز و شهرستانهای این استان.

رئیس جمهور افزود: سلام خدا بر مردم شجاع ، نجیب و انقلابی و هنرمند استان آذربایجان شرقی.

احمدی نژاد گفت: عزیزان من موضوعات مهمی را امروز می‌خواستم با شما مطرح کنم؛ موضوعاتی درباره شرایط امروز کشور، منطقه، جهان و کارهایی که باید برای ساختن ایران و عزت ایران انجام بدهیم.

رئیس جمهور افزود: اما ساعت‌ها زیر باران ایستاده‌اید؛ پاییز است و من نگرانم.

احمدی نژاد گفت: گر چه تجربه کاری نشان داده است که مردم آذربایجان و مردم تبریز اگر از آسمان سنگ هم ببارد پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم آذربایجان شرقی در استادیوم تختی تبریز گفت: به فضل الهی امروز فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر تاریخی در برابر ملت ایران قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما باید به سرعت کشورمان را به نقطه شایسته و در شان ملت ایران برسانیم.

وی افزود: همه امکانات و شرایط برای ساختن ایران پیشرفته، مرفه، آزاد و مقتدر و اثرگذار در مسایل جهانی فراهم است.

رییس جمهور گفت: امروز باید دست به دست هم بدهیم و همه با هم با همکاری، وحدت، کار و تلاش ایران‌ را بسازیم و کشور را از نظر علمی، فرهنگی، اقتصادی و آبادانی به رتبه بالا و ممتاز برسانیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز نیازمند همدلی، کار و تلاش مستمر، پیوسته و خستگی‌ناپذیر هستیم و آذربایجان عزیز همواره در همه صحنه‌ها پیشتاز و پیشگام ملت ایران بوده است.

وی تاکید کرد: بدخواهان و دشمنان، آرامش و پیشرفت و عزت ملت ما را نمی‌خواهند؛ امروز باید دست به دست هم دهیم و با وجود بدخواهان و خودخواهان کوته‌بین و بداندیش ایران را بسازیم.

رییس جمهور با تایید سخنان آیت‌ الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حاج آقای شبستری فرمود که در این انتخابات عظیم که دنیا را مبهوت و عزت و اقتدار ملت ایران را چند برابر کرد، در گوشه و کنار بعضی دنبال اقداماتی بودند تا عظمت ملت را مخدوش کنند؛ در آذربایجان آرامش، شکوه و امنیت برقرار بود؛ این حرف درست است؛ احسنت به شما، می‌خواهم یک جمله به آن اضافه کنم و آن این که انتظار ملت ایران از آذربایجان بالاتر است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تاریخ نشان داده است که اگر بدخواه، دشمن و متجاوزی در گوشه و کنار کشور در پی ایجاد اغتشاش و مخدوش کردن امنیت و عزت ملت ایران باشد، ملت انتظار دارد که مردان و زنان غیور آذربایجان به پا خیزند و قلم آشوبگر را بشکنند.

حضور آذربایجانی‌ها در انتخابات اخیر حماسی بود

رئیس جمهور درادامه سخنانش درجمع پرشور مردم آذربایجان شرقی گفت: حداقل در 400 سال اخیر هر گاه در هر نقطه‌ای از میهن، توطئه گر و متجاوزی خواسته است آبرو، حیثیت و عزت ملت ایران را مخدوش کند فرزندان آذربایجان هوشمندانه و مقتدرانه، دشمن را ناکام کرده‌اند.

احمدی نژاد افزود: به همین دلیل است که ملت ایران از صمیم دل فریاد "یاشاسین آذربایجان" را سر می‌دهد.

رئیس جمهور در ادامه انقلاب اسلامی را مدیون فداکاری‌های مردم آذربایجان و تبریز دانست و گفت: هیچ کس 29 بهمن 56 را فراموش نخواهد کرد و این روز بود که کمر طاغوت را شکست.

احمدی نژاد افزود: نخستین شهدای محراب، شهدای بزرگ، لشکر عاشورا و مجاهدان این دیار همواره در خط مقدم ملت ایران بوده اند و خواهند بود.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور حماسی مردم آذربایجان در انتخابات اخیر گفت: حضور مردم آذربایجان و رای آن‌ها در فضای سیاسی کشور و بین الملل و در تاریخ کشور ما معنا و مفهوم ویژه‌ای دارد و به معنای ایستادگی، عزت، شرف و غیرت است.

احمدی نژاد ادامه داد: به همین دلیل همه ملت ایران این شعار زیبای شما را که از عمق جان شماست با همه وجود باور دارند که "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی".

رئیس جمهور خطاب به آذربایجانی‌ها گفت: از بزرگواری و لطفی که به خادم خود داشته‌اید تشکر می‌کنم و قبلا هم اعلام کرده‌ام که بزرگترین افتخار در زندگی‌ام این است که 8 سال از نزدیک دست بوس و خادم مردم آذربایجان بوده‌ام و امروز هم افتخار می‌کنم که بسیاری از ملت ایران، بنده را فرزند آذربایجان می‌دانند.

احمدی نژاد افزود: دنیا ببیند که مردم آذربایجان و تبریز باعث دلگرمی همه ملت‌ها و عزت ملت ایران هستند.

رئیس جمهور با اشاره به جلسات کارگروه‌ها و دیگر تصمیمات هیئت دولت در این سفر گفت: فردا شب (جمعه 29 آبان) مشروح مصوبات و برخی سخنان دیگر را از طریق شبکه استانی تبریز به اطلاعتان خواهم رساند.