گروه شهری: در آستانه هفته بسیج به‌منظور بهره‌گیری از فرمایشات مراجع عظام تقلید در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به ایثارگران شهر تهران، مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران و مسئولان مناطق و مؤسسات تابعه شهرداری، شنبه گذشته با 2تن از علمای قم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، در این دیدارها با حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت‌وگو شد. منصور احمدلو، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ضمن ارائه توضیحات در مورد نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران به ایثارگران معظم شاغل در شهرداری تهران و نیز مراجعه ایثارگران به شهرداری تهران به تبیین اهداف و سیاست‌های موجود پرداخت.

وی گفت: خدمات رسانی ویژه به ایثارگران از افتخارات شهرداری تهران است. براساس این گزارش حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تشکر از مدیریت شهرداری تهران عنوان کرد: این حقیقت است که انقلاب اسلامی موجب زنده شدن مفاهیم فرهنگی از قبیل جهاد، شهادت و ایثارگری است.

وی با اشاره به اینکه اگر این عزیزان را احترام نگذاریم، فرهنگ ایثار و شهادت دوباره کمرنگ می‌شود، اظهار داشت: حق شناسی در مورد ایثارگران، که اگر وجود آنها نبود اینطور در آسایش و رفاه زندگی نمی‌کردیم و این به برکت وجود این عزیزان است که باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار بگیرند.

این مرجمع تقلید همچنین خدمات اعلام شده توسط مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران به شهروندان ایثارگر و خانواده‌هایشان را موضوعی پسندیده دانست و خدمات‌رسانی به کل شهروندان تهرانی را موضوعی مهم تلقی کرد.

بنابراین گزارش، حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در دیدار جداگانه با مسئولان امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: خداوند در قرآن کریم جهت ایثارگران امتیاز خاصی قائل شده است. وی همچنین به مبحث مهم حق و احقاق حقوق آن در این حوزه اشاره کرد و با بیان بخشی از حدیث مولای متقیان حضرت علی(ع)میهمانان خود را به تقوی و خدمت محض برای خدا توصیه کرد.