تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳

گروه ورزشی: دوازدهمین پیروزی متوالی خانگی چلسی که رکورد جدیدی برای این باشگاه به شمار می‌رود، آسان‌تر از آنچه انتظار می‌رفت به دست آمد تا این تیم با 33 امتیاز و اقتدار در صدر جدول باقی بماند.

گل‌های مالودا و اسین (دو گل) کار ولور همپتون پایین جدولی را در 23 دقیقه نخست تمام کرد و نیمه دوم هم نوبت جوکول بود که گل چهارم را به ثمر برساند. برتری چلسی به قدری آشکار بود که آنچلوتی توانست در نیمه دوم سه جوان گمنام را به زمین بفرستد. یکی از آنها گائل کاکوتا، مهاجم 18 ساله فرانسوی بود که انتقال جنجالی‌اش از لانس به قیمت محرومیت چلسی از نقل‌وانتقالات از سوی فیفا تمام شد. ولی او در نیم‌ساعتی که در زمین بود، عملکرد خوبی داشت تا جایی که آنچلوتی در پایان بازی در تمجید از او گفت: «کاکوتا استعداد زیادی دارد و امروز نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد. تا دو، سه هفته پس از محرومیت، او مشکلاتی داشت چرا‌که جوان است. ولی او تمرین می‌کند و توانست در تیم اول بازی کند و مطمئنم در آینده بهتر از این خواهد بود.»

سرمربی ایتالیایی درباره پیروزی پرگل تیمش گفت: «وقتی می‌بریم خوشحال می‌شوم. وقتی خوب بازی می‌کنیم هم خوشحالم. امروز ما هر دو کار را انجام دادیم.» لمپارد، دکو، دروگبا و بالاک غایبان مهم چلسی در این بازی بودند.

آرسنال، پایین‌تر از انتظار

اما آنچه شادی هواداران چلسی در استمفوردبریج را بیشتر کرد، رسیدن خبر شکست آرسنال در ساندرلند در بازی همزمان بود. در روزی که تیم ونگر عملکرد درخشانی نداشت، دارن بنت در دقیقه 71 روی یک ضربه کرنر دروازه این تیم را باز کرد. بدین‌ترتیب مهاجم ملی‌پوش ساندرلند که در تیم ملی جایگاه مستحکمی ندارد، تا به حال توانسته دروازه هر چهار تیم بزرگ لیگ را باز کند. همچنین این اولین بار در لیگ بود که آرسنال یک بازی را بدون گل زده به پایان می‌برد. ونگر پس از این شکست غیرمنتظره گفت:‌‌ «این شکست خیلی ناراحت‌کننده است، چرا‌که در سطح خودمان نبودیم. احساسم این است که بعضی از بازیکنان نتوانستند از نظر بدنی و ذهنی برای این بازی آماده شوند چرا‌که پس از تعطیلات بازی‌های ملی، باید بتوانید خیلی‌زود تمرکزتان را به دست آورید.

برای قهرمانی در لیگ باید بتوانید، خیلی زود و تا جای ممکن به بهترین سطح‌تان نزدیک شوید. در غیر این‌صورت ممکن است در چنین بازی‌هایی شکست بخورید.» آرسنال با این شکست در امتیاز 25 باقی ماند تا به رده سوم سقوط کند. استیو بروس، سرمربی ساندرلند هم که تیمش با این پیروزی 20 امتیازی شد، معتقد است که کاپلو باید دارن بنت را به آفریقای‌جنوبی ببرد: «همه وین رونی را می‌شناسیم، ولی بعد از او کسی را نمی‌شناسم که از بنت بهتر باشد.»

شکست آرسنال برای منچستریونایتد هم اتفاق خوبی بود که توانست با پیروزی خانگی مقابل اورتون 28 امتیازی شود و به رده دوم صعود کند. هر چند منچستریونایتد تنها در دو بازی از پنج بازی اخیرش در لیگ برتر پیروز شده بود اما برای پیروزی در این بازی دردسر زیادی نداشت و با گل‌های فلچر، کریک و والنسیا کار اورتون را تمام کرد. البته اورتون در این بازی هفت بازیکن اصلی‌اش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. فرگوسن حالا امیدوار است که در بازی‌های فشرده روزهای سال نو تیمش بتواند از چلسی عبور کند.

توقف دوباره لیورپول

هر چند بنیتس وعده داده بود که بازی مقابل منچسترسیتی، شروعی دوباره برای لیورپول خواهد بود، ولی این تیم در خانه نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2 بر 2 برسد. هر چند اسکرتل در شروع نیمه دوم لیورپول را پیش انداخت، ولی سیتی با ورود توز متحول شد و با گل‌های آدبایور و آیرلند در آستانه پیروزی قرار گرفت و تنها بی‌تجربگی این تیم بود که موجب شد آنها بلافاصله گل تساوی را از بنایون دریافت کنند. بنیتس که تیمش با 20 امتیاز در رده هفتم است، پس از این تساوی گفت: «دو تعویض اجباری در شروع بازی در هجده دقیقه نخست آسان نیست، ولی بازیکنان به سختی تلاش کردند، توانستند به تساوی برسند و حتی می‌توانستیم برنده باشیم.» بنیتس همچنین گفت که تیمش در پایان فصل بالاتر از سیتی می‌ایستد.