تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱

اگر فرض کنیم که چاله‌های کوچه‌ و خیابان‌های شهر را جلوبندی‌ساز‌ها، شیشه‌خرد‌های کف خیابان‌ را پنچرگیر‌ها و سرامیک‌های حمام را شکسته‌بندها درست می‌کنند، باید حدس بزنیم که کیک‌هایی که یکی از آنها را در تصویر مشاهده می‌کنید، بدون شک دستپخت دندانپزشک‌هاست.

زیرا تولید‌کننده‌های کیک هیچگاه مسئولیت وجود چنین پیچ و مهره‌هایی را در محصولات خود نمی‌پذیرند، بالاخره از قدیم گفتند هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است.

اما اگر بخواهیم زیاد سخت نگیریم و از سوی دیگر بدانیم که شماره تلفن‌های شکایت از چنین تخلف‌هایی همیشه اشغال است و اگر نباشد هم زیاد تاثیرگذار نیست، باید شیوه‌ دیگری در پیش بگیریم.

برای نمونه ما که پیش از مصرف، شیر را می‌جوشانیم، ماست را که بو می‌کنیم، حتی تخم‌مرغ بسته‌بندی جدید را هم که بیخ گوشمان تکان تکان می‌دهیم، پس بیاییم کیک‌ها را هم پیش از مصرف، یکبار با گوشتکوب یا خرد کن حسابی له کنیم تا کارمان به مطب دندانپزشک سر محل نکشد.

البته اگر به محیط زیست و باستان‌شناسی اهمیت دهیم، باید بدانیم که گاهی اوقات کیک‌ها، فسیل برخی حشرات و حیوانات موذی نیز می‌شوند. بنابراین با احتیاط‌ بیشتر با آنها برخورد می‌کنیم تا آیندگان از فسیل سوسک و خرمگس‌ها بی‌نصیب نمانندو باستان‌شناسان آینده بتوانند انواع منقرض‌شده را  از لابه‌لای این کیک‌ها بیابند.

سردرد  رگلاتوری

گویا این اواخر در کنار سردرد‌های میگرنی، عصبی و غیره، نوع جدیدی از سردرد به نام سردرد رگلاتوری به بازار دوا و درمان آمده است. این سردرد بد، ناشی از برخورد سر با رگلاتور‌های گازی است که درست سر راه رهگذران نصب می‌شود.

مهندسی نصب برخی از آنها به قدری حساب شده است که برای سردرد تمام گروه‌های سنی مناسب است. از بچه‌ای که بغل والدین است گرفته، تا جوانی که حواسش به خودروهای مدل بالای گذری است  و بالاخره سالخورده‌ای که عصا‌زنان مراقب جلوی پای خود است، قربانی سردرد‌های ناشی از برخورد با این رگلاتور‌ها می‌شوند.

اطلاعاتی برای نخواندن

معمولا کارخانه‌های تولیدکننده انواع کالا از مواد غذایی گرفته تا محصولات بهداشتی و ... برای افزایش اطلاعات خریداران در مورد محصول مورد نظر اطلاعاتی را روی بسته‌بندی آنها چاپ می‌کنند.

برای نمونه در مورد محصولات بهداشتی، نحوه استفاده از آنها و کارایی اصلی محصول برای مشتری شرح داده می‌‌شود. این در حالی است که برخی از فروشگاه‌ها به‌طور ناخواسته این اطلاعات را مخدوش می‌کنند. در تعدادی از فروشگاه‌ها برچسب‌هایی روی بسته محصولات نصب می‌کنند که در بسیاری موارد خاصیت ضد سرقت دارند.

اما گاهی این برچسب‌ها دقیق، روی محلی چسبانده می‌شوند که اطلاعات مورد نظر برای خریدار چاپ شده است. به این ترتیب امکان بررسی این اطلاعات برای مشتری پیش از خرید کالا از بین می‌رود. به گفته مصرف‌کننده‌ها بهتر است در این موارد نسبت به محل چسباندن برچسب ها دقت بیشتری شود.

کادوپیچی گران‌قیمت

این اواخر در برخی از فروشگاه‌ها شاهد آن هستیم که افرادی به منظور کادو کردن کالاهای خریداری شده توسط مشتریان در فروشگاه مستقر هستند و آنها را با نمونه‌های کادوپیچی شده شیک و زیبا جذب می‌کنند.

این در حالی است که در برخی موارد قیمت این کادو‌پیچی‌ها به طور نامعقولی بالاست و گاهی با قیمت کالای خریداری شده برابری می‌‌کنند. مواد به کار رفته در این کادوپیچی‌ها همان کاغذ کادو و روبان است که البته از انواع مرغوب‌تری تهیه شده است.

از سوی دیگر به این کادوپیچی‌ها عروسک‌های کوچک و تزئینات دیگر هم اضافه می‌شود. اما هرچه باشد برآورد قیمت آنها چندان زیاد نیست و این در حالی است که در برخی موارد 20 تا 30 هزار تومان هم بابت کادوپیچی از مشتری دریافت می‌شود.