رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: زمانی که مجلس قانونی را تصویب می‌کند، دولت باید آن را اجرا نماید

و درصورتی‌‌که دولت آن را اجرا نکند و تخلف کند، دیوان محاسبات به آن رسیدگی خواهد کرد.عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت افزود: گزارش‌های دیوان حاکی از آن است که فقط 69 درصد از کل بودجه قانونی متروی تهران محقق شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور در تشریح بررسی‌های دیوان محاسبات درخصوص مسائل مالی متروی تهران عنوان کرد: قانونگذار در سال 86 و 87 مبلغی را تعیین کرده بود که باید به بخش حمل‌ونقل و متروی تهران اختصاص داده می‌شد، دیوان محاسبات نیز بر حسب وظیفه و تکلیف قانونی، تحقق قانون را در این خصوص در 3نوبت مورد بررسی قرار داد و نتیجه را به مجلس ارائه کرد.

وی افزود: براساس بررسی‌های دیوان تمامی مبلغی که باید طبق قانون به مترو داده می‌شد، تحویل داده نشده و نظرات دیوان نیز به‌صورت کتبی اعلام شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه در بخش اعتبارات مخصوص مترو در قانون حمل‌ونقل و سوخت کشور ذکر شده بود که 100 درصد بودجه باید تحویل مترو داده شود، تصریح کرد: در سال 87 کل میزان تحقق بودجه متروی تهران در حدود 69 درصد بوده است؛

گرچه برخی مدعی هستند که به متروی تهران 72 درصد بودجه اختصاص داده شده است؛ با این حال سهم بودجه‌ای که باید به مترو اختصاص داده می‌شد، 100درصد بوده نه کمتر.