تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷

ثبت‌نام آزمون سراسری از روز دوشنبه 16 آذر ماه همزمان با روز دانشجو آغاز می‌شود و تا 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان سنجش و آموزش با بیان اینکه کنکور سال 89 از10 تا 12 تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین تغییر کنکور 89، نحوه تاثیر سوابق تحصیلی بوده است که طی آن از امسال برای نخستین بار نمرات10 درس سال سوم متوسطه داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف تا 15 درصد در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد.

این در حالی است که تا سال گذشته تنها معدل کتبی سال سوم متوسطه داوطلبان در نمره کل کنکور داوطلبان تاثیر داشت.عبدالرسول پورعباس با اشاره به تغییرات کنکور‌ در سال‌های 89 و90، گفت: امسال تنها سوابق تحصیلی سال سوم دوره متوسطه در کنکور اعمال خواهد شد ولی از سال 90 احتمالا نمرات و سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی داوطلبان نیز در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد.

افزایش هزینه ثبت نام

همچنین ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش با اشاره به افزایش هزینه ثبت نام در کنکور، گفت: ‌هزینه ثبت نام کنکور از 4 هزار و 800 تومان در سال گذشته به 5 هزار و 500 تومان در سال‌جاری افزایش یافته است.

معاون سازمان سنجش با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امنیتی صورت گرفته برای کنکور سال 89، اظهار کرد: از امسال شخصی‌سازی‌ دفترچه‌های سؤال کنکور برای تمامی گروه‌های آزمایشی اجرا خواهد شد.

بر این اساس با انتشار اسم و عکس داوطلب روی دفترچه سؤال و همچنین تنوع سؤالات و نوع دسته بندی آنها و همچنین چگونگی ارسال سؤالات به حوزه‌های مختلف آزمونی، در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در کنکور اقدام شده است.