همشهری آنلاین- سپیده بهکام: حجم داد و ستدهای بورس اوراق بهادار تهران امروز سه شنبه 7 آذر 85 به 45.4 میلیون سهم به ارزش 180 میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 141 شرکت بین فعالان بازار سهام دست به دست شد که از این میزان قیمت سهام 59 شرکت با افزایش و 57 شرکت با افت قیمت روبرو شد و قیمت هر سهم 25 شرکت هم بدون تغییر باقی ماند.

بالا و پایین بازار

17 شرکت بورس تهران امروز توانستند سقف دو درصدی افزایش قیمت را پر کنند و در مقابل قیمت سهام 3 شرکت هم در این بازار دو درصد افت کرد.

در این روز پارس دارو، دشت مرغاب، کاغذ سازی کاوه، معادن روی، البرز دارو، ایران دارو، داروسازی اکسیر، گل گهر، داروپخش، سینا دارو و آلومتک افزایش دو درصدی قیمت را تجربه کردند.

همچنین امروز قیمت سهام شرکت های معادن و فلزات، نوسازی و ساختمان، داروسازی سبحان، آبادگران، داروسازی اسوه و ملی سرب و روی دو درصد رشد کرد.

از سوی دیگر قیمت سهام موتورسازان تراکتور، کمک فنر ایندامین سایپا و حمل و نقل پتروشیمی امروز دو درصد افت کرد.

صف های عرضه و تقاضا

حجم تقاضا برای خرید سهام پتروشیمی اراک امروز در بورس تهران به 11.3 میلیون سهم به ارزش 153 میلیارد ریال رسید.

در این روز 122 دستور خرید برای 788 هزار سهم باما به ارزش 46.5  میلیارد ریال صادر شد.

طی معاملات امروز بورس تهران 458 نفر در صف خرید 3.3 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 31 میلیارد ریال ایستادند و 197 نفر برای خرید 1.6 میلیون سهم البرز دارو به ارزش 22 میلیارد ریال اقدام کردند.

دارو پخش، گل گهر، جابربن حیان، نوسازی و ساختمان و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم از دیگر شرکت هایی بودند که امروز تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

در دیگر سوی بازار یک هزار و 447 دستور فروش برای 12 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 20 میلیارد ریال صادر شد و یک هزار و 47 دستور فروش هم برای 4.3 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 17 میلیارد ریال روی میز کارگزاری های بورس باقی ماند.

همچنین 939 نفر امروز 6.2 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 16.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 463 نفر 4 میلیون سهم سایپا دیزل به ارزش 11.3 میلیارد ریال را در بورس عرضه کردند.

شرکت های داده پردازی، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری بهمن، گروه بهمن، لیزینگ صنعت و معدن و ایران ترانسفو هم از جمله شرکت هایی بودند که امروز در جدول عرضه حضور داشتند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام در بورس تهران، امروز سه شنبه 7 آذر 85 ، 4 واحد افزایش یافت و به رقم 9 هزار و 735 واحد رسید.

در این روز معاملات شرکت های پارس دارو، گل گهر، چادرملو، بانک پارسیان، توسعه معادن روی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، داروپخش و سرمایه گذاری مسکن موجبات رشد شاخص را فراهم آورد.

طی داد و ستدهای امروز شاخص عملکرد تالار اصلی 34 واحد بالاتر رفت تا به رقم 9 هزار و 657 واحد برسد.

اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی 103 واحد پایین افتاد تا رقم 9 هزار و 291 واحد را برای خود به ثبت رساند.

معاملات امروز بورس تهران رشد 63 واحدی شاخص مالی و افزایش یک واحدی شاخص صنعت را در پی داشت.

بازگشت 12 شرکت

نماد معاملاتی 12 شرکت در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران باز گشایی شد.

بر این اساس سهامداران شرکت های دشت مرغاب، جام دارو، پارس سرام، سرمایه گذاری شاهد، گلتاش، کاغذسازی کاوه، سیمان اردبیل و آهک آذرشهر و سیمان درود از امروز داد و ستد سهام این شرکت های را از سر گرفتند.

شرکت های پارس دارو، سیمان خزر و سیمان کارون هم از امروز به چرخه معاملات بورس بازگشتند.