گروه سیاسی: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از رواج دروغگویی و بی‌توجهی به آثار و آسیب‌های آن در جامعه گفت:

متأسفانه برخی در جامعه به‌راحتی دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند در حالی که طبق صریح روایات دروغ، کلید تمام بدی‌هاست و سبب ویرانی ایمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم به مصادیق آشکار دروغ در جهان امروز پرداخت و اظهار داشت: امروز در جهان به بهانه‌های مختلف دروغ‌های بزرگی را بیان می‌کنند و از آن به سود خود بهره می‌گیرند.

وی تاکید کرد: پایمال کردن حقوق بشر با نام دفاع از آن، ویرانی کشورها با نام استعمار و آبادانی و به اسارت کشاندن دیگران با نام آزادی از مصادیق آشکار دروغ‌های جهانی است و برخی کشورها از این دروغ‌ها در دفاع از منافع خود استفاده می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، دلیل اصلی رواج دروغگویی در جهان را غلبه تفکر مادی‌گری دانست و افزود: امروز کشورهای استعمارگر در تلاش هستند به هر قیمتی که شده منافع مادی خود را تأمین کنند و به همین دلیل به چنین دروغ‌های بزرگ دست می‌زنند. این نشان می‌دهد وقتی ایمان به خدا وجود ندارد، دروغ در همه جا رواج می‌یابد.

این مرجع تقلید،  اتحاد و یکی شدن را تنها راه مقابله با دشمنان و پیشرفت کشور دانست و تأکید کرد: اکنون که انتخابات به پایان رسیده و سخن گفتن درباره آن بی‌فایده است، همه باید در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی دست به دست هم بدهیم و از اختلاف دوری کنیم.

وی تأکید کرد: عقل اجازه نمی‌دهد در برابر چنین تهدیدهایی در داخل کشور اختلاف وجود داشته باشد و بدانید اگر متحد شویم، دست یاری خدا با ما خواهد بود و کسی که خداوند او را یاری کند هیچ کس نمی‌تواند او را شکست دهد و در این صورت بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور قطعنامه شورای حکام اشاره کرد و اظهار داشت: این قطعنامه پیام‌هایی را برای ما داشت که یکی از آن پیام‌ها تنها بودن کشور ما در مبارزه با دشمنان است.

آیت‌الله مکارم افزود: امروز به‌اصطلاح نزدیک‌ترین دوستان ما که روسیه و چین بودند به‌راحتی در آژانس ضد ‌ما رأی دادند و این موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد آنها تنها به‌دنبال منافع خود هستند و ارزش‌های اخلاقی برای آنها معنایی ندارد و هرجا منافع‌شان ایجاب کند به‌دنبال آن می‌روند؛ در واقع آنها دوست منافع‌شان هستند نه دوست ما.