همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت خودروسازان باید تولیدات خود را به ترمز abs مجهز کنند

در غیر این‌صورت از سال آینده خودروهای فاقد این ترمز، شماره گذاری نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ احمدرضا رادان در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس راه کشور افزود: ترمز ضد قفل (ای بی اس) در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد و خودروسازان به خاطر حفظ جان مردم و کیفیت وسیله نقلیه باید به نصب آن توجه کنند.

وی به سردار مومنی رئیس پلیس راهور ابلاغ کرد هر چه سریعتر با تعیین مهلت برای  کارخانه‌ای خودروساز بدون اغماض از شماره ‌گذاری خودروهای فاقد ترمز ضد قفل جلوگیری کند.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: همه خودروهای تولیدی از سال آینده باید به این سیستم مجهز شوند و خودروهای قدیمی نیز با فراخوان در خصوص نصب این سیستم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید یک بسته ایمنی اعم از زنجیر چرخ، کپسول اطفای حریق و شبرنک را همراه خودرو ارائه کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مجموعه اقدامات جاده‌ی اعم از خدمات پلیس راه، راهداری ،‌هلال احمر و اورژانس را خوب توصیف کرد و گفت : همواره باید برای این ماموریت‌ها سازکار جدید طراحی شود.

سردار رادان با بیان اینکه میل به سفر افزایش یافته است افزود: تعداد وسایل نقلیه و طول جاده‌ها نیز هر سال افزایش می‌یابد و باید برای کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنیم.

وی با اشاره به تلفات جاده‌ای سال‌های 85 و 87 گفت: در سال 85 روزانه 51 کشته در جاده‌ها داشتیم و در سال گذشته 42 نفر بود که نشان دهنده کاهش آمار است.

سردار رادان با بیان اینکه سالانه بیش از 20 هزار کشته ناشی از جابجایی درون شهری و برون شهری داریم، این آمار را نامناسب دانست و افزود: این موضوع با فرهنگ دینی و انسان دوستی ما همخوانی ندارد و در شان نظام و مردم نیست.

وی از پلیس راه کشور خواست بدون اغماض از ادامه حرکت متخلفان و رانندگان فاقد تجهیزات زمستانی جلوگیری کند چرا که اغماض کردن، هدایت افراد به سمت خطر است.

سردار رادان گفت: در کنار پاسگاه‌‌هایی که وظیفه کنترل دارند بسته‌‌های ایمنی وجود داشته باشد تا در اختیار افرادی که تجهیزات ایمنی را ندارند، قرار گیرد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس در بحث ایمنی و آسایش حقوق مردم با کسی تعارف ندارد، افزود: پلیس حتما در خصوص قوانین و مقررات و برای حفظ جان سرنشینان، سخت گیری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قوانین رانندگی اشاره کرد و گفت: قانون فعلی که در مجلس مطرح است در بحث حوادث رانندگی هیچ گونه بازدارندگی ندارد و هزینه تخلف باید بر متخلف تحمیل شود.

سردار رادان با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی براینکه چرا نمایندگان نیروی انتظامی در مجلس از این موضوع دفاع نکردند افزود: حالا که پلیس با جدیت و براساس نظر کارشناسی وارد شده است انتظار داریم نمایندگان مجلس نظرات پلیس را بپذیرند.

وی مجهز شدن به دوربین کنترل جاده‌ای را یکی از اقدامات برشمرد و گفت: با شرایط فعلی اگر بستن کمربند عقب خودروها الزامی شود سالانه 2 هزار نفر از تعداد کشته‌های تصادفات در کشور کاسته می‌شود اما تا زمانی که جریمه‌ نبستن کمربند جلو این قدر پایین باشد هزینه‌ تخلف برای متخلفان هم مناسب خواهد بود.