تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰

حسین صبحدل در هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان که 21 آذر امسال در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، به‌عنوان پیرغلام پیرغلامان معرفی خواهد شد

مهدی دهقان نیری، مدیر گروه نغمات آیینی رادیو به فارس گفت: مرحوم صبحدل تلاش‌های فراوانی برای ایجاد هماهنگی بین فعالان در حوزه‌های فعالیت‌های قرآنی، مناجات، مداحی و نغمات آیینی کرده بود، به‌همین دلیل از وی به‌عنوان پیرغلام پیرغلامان در هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان تقدیر ویژه‌ای خواهد شد.

دهقان نیری با بیان اینکه 400 پیر غلام اباعبدالله‌الحسین(ع) از سراسر کشور به هفتمین همایش تجلیل از پیرغلامان دعوت شده‌اند، ادامه داد: در این همایش 15 تن از پیرغلامان که دارای چند معیار موردنظر مانند، داشتن سن بالای 70 سال، فعالیت بیش از 40 سال در دستگاه اباعبدالله‌الحسین (ع)، حفظ بودن بیش از 2 هزار بیت از اشعار مداحی، داشتن تألیفات دینی و مذهبی در قالب نظم یا نثر، سرشناس بودن در جامعه مداحان و فعالیت در راستای اهداف نظام هستند، مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

4 کتاب تازه

امیرحسین فردی، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس، 4‌کتاب تازه را به وسیله انتشارات انجمن قلم ایران منتشر می‌کند. به گزارش فارس، این کتاب‌ها در ادامه اجرای طرح انتشار40 هزار صفحه اثر از 40 پیشکسوت ادبیات معاصر ایران توسط انجمن قلم ایران و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

عنوان این کتاب‌ها «کوچک جنگلی» (داستان زندگی)، «آشیانه در مه» (داستان بلند روستایی، ویژه نوجوانان)، «سیاه چمن» (داستان بلند روستایی راجع به انقلاب) و «اسماعیل» (رمان انقلاب) است. این کتاب‌ها با جلد سخت(لوکس) در قطع وزیری، به‌ترتیب در تعداد صفحات 244,207,283 و 392 صفحه، با قیمت 4100,3400,4700 و 6500 تومان و در 2200 شمارگان منتشر شده است.

نخستین نمایشگاه عکس

هدیه تهرانی نخستین نمایشگاه عکس‌های خود را با عنوان آبان‌گان امروز ساعت 17 با حضور تعدادی از هنرمندان شاخص سینما و تجسمی در خانه هنرمندان افتتاح می‌کند. به گزارش مهر، این نمایشگاه از17 تا 26 آذر در تمامی فضاهای خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود. 

در بروشور این نمایشگاه آمده است: این مجموعه ادعایی نیست در عکاسی، تنها قطره شوری است هدیه از دل دریا، ریخته در چشمانی حیران و آویخته در قاب‌هایی است که تصویرگرش همان است که از نطفه تا ابد حضورش بنای رشد، جریانش تغییر مداوم و آثارش شاهکار هنر زمین است. این نمایشگاه با همکاری هنرمندانی چون عباس کیارستمی، کمال تبریزی، آیدین آغداشلو و...برگزار می‌شود و بیش از 800 عکس را با ترکیب ویدئو به نمایش می‌گذارد.

به سوی آفتاب

یوسف تیموری هفته آینده در فیلم سینمایی به سوی آفتاب به کارگردانی فریال بهزاد مقابل دوربین می‌رود. غلامرضا آزادی، تهیه‌کننده این فیلم به مهر گفت: بیش از 30 درصد از فیلمبرداری این فیلم تمام‌شده و امروز نماهای خارجی را با حضور نیوشا ضیغمی، حامد کمیلی و آناهیتا نعمتی فیلمبرداری می‌کنیم.

هفته آینده یوسف تیموری به گروه اضافه می‌شود، او با کمیلی و نعمتی همبازی است. وی افزود: این هفته تدوینگر فیلم مشخص می‌شود که به‌دلیل نزدیک بودن به جشنواره فیلم فجر تدوینگران حرفه‌ای مشغول کار هستند و نمی‌توانند به موقع فیلم را به جشنواره برسانند اما ما طبق برنامه پیش‌رفته‌ایم و امیدواریم با تعیین تدوینگر،  این فیلم را به جشنواره برسانیم.

102 سال قانونگذاری در مطبوعات

سیدفرید قاسمی کتاب سیر تاریخی مجموعه قوانین مطبوعاتی ایران را که مجوز نشر هم دریافت کرده، توسط نشر امرود به چاپ سپرد. قاسمی به مهر گفت: این کتاب دربردارنده متن کامل قانون‌های مطبوعاتی، لایحه‌ها، طرح‌ها، آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها و استفساریه‌های مهم درباره مطبوعات ایران از آغاز تا امروز است.

وی درباره این بازه زمانی افزود: من این موارد را از قبل از تصویب قانون مطبوعات در دوران مشروطه و اساساً قبل از این دوره مورد بررسی قرار داده‌ام. علاوه بر این موارد، رویداد‌های حقوقی مطبوعات ایران نیز در این کتاب آمده است. به گفته قاسمی این کتاب مصور 280 صفحه‌ای به تازگی مجوز نشر را از وزارت ارشاد دریافت کرد و تا یک‌ماه دیگر توسط انتشارات امرود به چاپ می‌رسد.