تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲

همشهری آنلاین: سوئیت و پوئم سمفونی صلح و عدالت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت به روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از شروع اجرای این سمفونی به دعوت مجری برنامه به روی سن آمد و ضمن تشکر از دست اندرکاران این برنامه گفت : بهترین راه تعامل با کشورهای منطقه و عضو اکو ارتباط های فرهنگی هنری است و من امیدوارم این ارتباط بین ما و سایر کشورهای دیگر به وجود بیاید.

 سید محمد حسینی در ادامه افزود: مشترکات فرهنگی بسیاری بین ما و کشورهای منطقه وجود دارد و فرهنگ ایرانی از دیرباز فرهنگ صلح و آرامش بوده است؛ اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم این چهره واقعی خودمان را به جهانیان معرفی کنیم و می بایست تلاش هایمان در جهت جبران این کوتاهی باشد.

وی همچنین تصریح کرد: ما با استفاده از فیلم و عکس سایر هنرهایمان باید علیه چهره نامطلوبی که از ما در جهان ترسیم کرده اند گام برداریم. ما در حال حاضر فعالیت های خوبی را در منطقه و اروپا برنامه ریزی کرده ایم که از آن جمله اجرای سمفونی هایی نظیر سمفونی صلح و عدالت در 5 کشور اروپایی است که در آینده انجام خواهد شد.

 وزیر ارشاد با اشاره به سمفونی صلح و عدالت گفت: نام این سمفونی از دو واژه کلیدی صلح و عدالت تشکیل شده که هم با فرهنگ ایرانی ما از گذشته های دور و هم با فرهنگ اسلامی مان عجین شده است.

 پیش از سخنان وزیر ارشاد دکتر عامری رئیس مجمع جهانی صلح اسلامی نیز به عنوان سخنران به روی صحنه آمد و ضمن خوش آمد گویی به حاضران گفت: مجمع جهانی صلح اسلامی خود را بر آن داشت تا صدای عدالت خواهی و صلح طلبی مردم ایران باشد. در این راه نیز کوشش می کند تا با گفتمان، این دو مقوله فطری را در جهانیان بیدار کند.

وی در ادامه افزود: این مجمع که مروج صلح در جهان است برنامه هایی در زمینه های فرهنگی و هنری تدارک دیده است.از جمله این برنامه ها اجرای همین سمفونی صلح و عدالت است که قرار است در مقر اصلی سازمان یونسکو نیز به اجرا در آید تا نوایی برای بشر امروز باشد.

در ادامه اعضاء ارکستر سمفونیک به رهبری آرش امینی به روی صحنه آمدند و قطعاتی از ساخته های حسن ریاحی و علی بکان را به خوانندگی علی تفرشی و عبدالحسین مختاباد برای حاضران اجرا کردند. در قطعه پایانی این اجرا ارکستر کودکان آموزشگاه ارف نیز به سرپرستی مسعود نظر ارکستر سمفونیک را همراهی کردند.

 در پایان برنامه نیز حجت الله ایوبی رئیس سازمان اکو در ایران با تشکر و قدردانی از تمام کسانی که در تدارک این برنامه نقش داشتند از حسن ریاحی با اهداء تندیسی قدردانی کرد