همشهری آنلاین: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: گردشگری تجاری از برگزاری گردهمایی‌های تجاری و نمایشگاه‌ها تغذیه می‌کند و بخش وسیعی از سفرها را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، مهندس سیدمحمد سیدی در افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری و صنایع وابسته در مشهد اظهار کرد: ایران که دارای رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی و هشتم جاذبه‌های باستانی و تاریخی در جهان است، می‌تواند جهت کسب درآمد سرشار از این موقعیت ممتاز استفاده کند.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر وجود زیرساخت‌های مناسب که یکی از آنها وجود هتل‌های فراوان با کیفیت و با استانداردهای لازم می باشد، ضروری است.

سیدی گفت: صنعت هتلداری را تنها حرفه‌ای معرفی می‌کنند که نیاز به صدور کالایی ندارد ولی به خوبی می‌تواند مقدار قابل توجهی ارز به کشور وارد کند.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه از معدود بخش‌های گردشگری است که وابسته به فصل تعطیلات نیست و به همین دلیل می تواند در ماه‌هایی که معمولا فصل سفر نیست و تعداد مسافران اندک است، سطح اشتغال هتل‌ها را بالا ببرد.

وی اولین اقدامات نمایشگاه بین‌المللی مشهد را در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب بیشتر گردشگر تجاری احداث هتلی پنج ستاره دانست و اظهار کرد: این هتل که هفت تالار همایش در آن پیش‌بینی شده است، در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث می‌شود که تعداد 200 عدد اتاق، سوئیت و آپارتمان در آن در نظر گرفته شده است.

سیدی ادامه داد: احداث این هتل با هدف اقامت غرفه داران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری و برگزاری سمینارهای تخصصی و آموزشی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات گردشگری و خطوط هوایی و دومین نمایشگاه تخصصی آشپزخانه‌های صنعتی گفت: این نمایشگاه‌ها در فضایی به مساحت 12 هزار متر مربع برگزار می‌شود که 132 شرکت توانمند داخلی و خارجی به ارایه توانایی‌ها، دستاوردها و تجربیات خود می‌پردازند.

سیدی ادامه داد: نمایندگی‌های شرکت های خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه، کره جنوبی، آلمان وامارات متحده عربی شرکت دارند که عمده ترین زمینه های فعالیت این شرکت‌ها، ‌آژانس‌های مسافرتی، تجهیزات هتلد‌اری و دکوراسیون هتل‌ها، مواد مصرفی غذایی و بهداشتی هتل و تجهیزات ساختمان هتل‌ها سرمایه گذاری در بخش هتل و گردشگری است.