تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰

همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران جهت حضور در کنفرانس جهانی شهرداران درباره تغییرات آب و هوایی، روز یکشنبه 22 اذر تهران را به مقصد کپنهاگ ترک کرد.

به گزارش سما، این کنفرانس از روز دوشنبه 23 آذرماه تا پنجشنبه 26 آذرماه به مدت چهار روز در شهر کپنهاگ کشور دانمارک برگزار می‌شود و در آن از 100 شهردار مهم و برتر جهان از جمله شهردار تهران دعوت به عمل آمده است.

بر اساس این گزارش تاکنون حضور شهرداران شهرهای بزرگی مانند توکیو (ژاپن)، سائوپائولو (برزیل) ، مکزیکو سیتی(مکزیک) ، لس آنجلس، نیویورک و سانفرانسیسکو(آمریکا) ، تورنتو و ونکوور(کانادا)، اسلو(نروژ)، ملبورن و سیدنی (استرالیا) ، پاریس (فرانسه) ، جاکارتا (اندونزی) ، ژوهانسبورگ ( آفریقای جنوبی) و لندن (انگلستان) در این کنفرانس قطعی شده است.

از جمله محورهای اصلی کنفرانس جهانی شهرداران  درباره تغییرات آب و هوایی، می‌توان به  تعهدات و اقدامات شهرهای مهم جهان در کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین آشنایی با تدابیر و ابتکارات مربوط به سیستم‌های حمل و نقل سبز و پاک و سازگار با محیط زیست و شهرسازی متناسب با استانداردهای توسعه پایدار اشاره کرد.

بر این اساس، میزگردهای متعددی با عناوین ساختمان‌های کم مصرف، سازگاری با کمبود منابع آب، مدیریت مواد زائد،حمل و نقل پاک و سبز، مشارکت شهروندان،کارآیی انرژی و انرژی پاک برگزار خواهد شد.

قرار است در این کنفرانس دکتر قالیباف، تجارب و برنامه‌های مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار شهری در تهران را در قالب میزگرد شهرداران ارائه کند.

همچنین شهردار تهران در حاشیه این کنفرانس با تعدادی از مقامات بلند پایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانمارک و همتایان خود از سراسر جهان ملاقات و مذاکره خواهد کرد. در این سفر تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری قالیباف را همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است، این کنفرانس همزمان با نشست سران دولت‌ها در کپنهاگ برگزار می‌شود.