تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸

گروه شهری: در صورت ورود واگن‌ها، از اوایل سال آینده سرفاصله حرکت قطارهای متروی تهران کاهش می‌یابد

به پیش‌بینی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، ایستگاه قیطریه در همان روزهای نخست 30 هزار مسافر را جذب و جابه‌جا خواهد کرد.جعفر ربیعی گفت: چنانچه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از دی ماه به بعد، هر ماه 2 قطار جدید وارد خطوط مترو شود و سری‌های جدید واگن‌ها به موقع برسد، می‌توانیم از اوایل سال آینده به مرور سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های جدید را کاهش دهیم.

وی افزود: در ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده مترو با وجود کمبود واگن و متعاقب آن سر فاصله زیاد حرکت قطارها اما هر روزه تعداد زیادی از شهروندان به این ایستگاه‌ها مراجعه می‌کنند؛ چنان‌که هم‌اکنون تنها 25 هزار مسافر روزانه به ایستگاه قلهک در خط یک مراجعه می‌کنند. به اعتقاد ربیعی، به‌طور حتم با ورود واگن‌های جدید مترو بر تعداد مسافران این ایستگاه‌ها به‌شدت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شهرکت بهره‌برداری مترو گفت: ایستگاه متروی میدان انقلاب نیز درحال‌حاضر با وجود اینکه خط 4 مترو تنها تا میدان شهدا ادامه یافته، روزانه 15 هزار مسافر را جابه جا می‌کند که با تکمیل خط و کاهش سر فاصله حرکت قطارها تنها همین ایستگاه که یکی از 3 میدان اصلی شهر تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد، روزانه می‌تواند 50 هزار مسافر را جابه جا کند.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتبارات مورد نیاز برای ورود واگن‌های جدید تامین شود تا سری جدید واگن‌ها و تجهیزات دچار مشکل نشوند و به موقع بتوان آنها را وارد خطوط کرد.