همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون تیراندازی از بهره‌برداری مجموعه تیراندازی آزادی در دی‌ماه سال جاری خبر داد.

سید مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی قطر اظهار داشت: "تیم ملی در 2 مرحله طی روزهای چهارشنبه و جمعه عازم قطر خواهد شد تا در رقابت‌های تیراندازی سلاح‌های بادی آسیا حضور پیدا کند."

 این رقابت‌ها هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود و این سومین دوره آن است که قرار است در 3 رده سنی در دوحه قطر برگزار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد امکان میزبانی این رقابت‌ها در دوره‌های آینده توسط ایران وجود دارد، گفت: "به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم تا به حال نتوانستیم در صحنه‌های بین‌المللی کار خاصی انجام داده و فعال باشیم. در این راه اقداماتی را انجام دادیم که از جمله می‌توان به وارد کردن تجهیزات مناسب به ایران و برگزاری مسابقات جام دوستی و غرب آسیا اشاره کرد. امیدوارم در مرحله بعد که میزبانی مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی خواهد بود موفق عمل کنیم، زیرا این رقابت‌ها می‌تواند کارورزی مناسبی برای میزبانی رقابت‌های سنگین بین‌المللی باشد."

هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبری فارس «توانا» افزود: "در مراحل گذشته و در زمینه میزبانی‌ها، امتحانمان را به خوبی پس دادیم و توانستیم رضایت مهمانان را جلب کنیم که این مورد از جهات مختلف برای ما بسیار ارزشمند است، زیرا با دیده شدن توانایی‌های ما، اعتمادها نیز جلب می‌شود تا از این پتانسیل به خوبی استفاده شود. در واقع این رضایت اعتباری خواهد بود تا در صحنه‌های بین‌المللی روی ما حساب باز کرده و حضور پیدا کنیم."
وی از حضور سرمربی تپانچه پس از تعطیلات سال جدید میلادی به ایران خبر داد و افزود: "احمدرضا سمایی به عنوان سرمربی تیم ملی تپانچه، تیم ملی را در مسابقات آسیایی همراهی خواهد کرد."

هاشمی در مورد افتتاح سالن‌های تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: "این سالن‌ها برای دی‌ماه آماده خواهد بود و امیدواریم در آن موقع به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد. البته میدان اهداف پروازی نیز با تأخیر افتتاح خواهد شد."