گروه ورزشی: پرسپولیس از نیمه فصل عبور کرد و هنوز مشکلات مدیریتی این باشگاه حل نشده است.

آغاز فصل با حضور عباس انصاری‌فرد، ‌جنجال‌های مدیریتی، اختلافات میان بازیکنان و مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات مشکلات زیادی برای این باشگاه به وجود آورد و در نهایت انصاری‌فرد کنار رفت اما پس از برکناری وی هنوز باشگاه پرسپولیس مدیرعامل ندارد و حبیب کاشانی مدیر اسبق این باشگاه با عنوان سرپرست فعالیت می‌کند.

ترکیب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم مشخص نشده و تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات و مسائل جاری باشگاه بر عهده سرپرست موقت این مجموعه است. روز گذشته البته اتفاقات تازه‌ای در این خصوص روی داد و یک ملاقات سرنوشت‌ساز بخشی از ابهامات موجود اطراف باشگاه پرسپولیس را تا حدی برطرف کرد.

نشست سعیدلو و کاشانی

سرپرست باشگاه پرسپولیس که هنوز حکم مدیریت خود را دریافت نکرد روز گذشته با رئیس سازمان ورزش و رئیس مجمع این باشگاه دیدار کرد.علی سعیدلو در این دیدار با توجه به نتایج اخیر این تیم خواستار تغییر شرایط پرسپولیس شد.  در این نشست کاشانی گزارشی از عملکرد خودش در این باشگاه را ارائه داد اما سعیدلو نتایج پرسپولیس در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر را راضی‌کننده ندانست و از کاشانی خواست از کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بخواهد با تلاش بیشتر مشکلات فنی این تیم را حل کنند.

رئیس سازمان تربیت‌بدنی البته از تلاش‌های حبیب کاشانی تشکر کرد و تاکید داشت که بخشی از مشکلات تیم با حضور سرپرست جدید حل شده اما هواداران باشگاه انتظار نتایج بهتری دارند و افت‌وخیزهای فراوان این باشگاه نگرانی آنها را باعث شده است.

البته مهمترین بحث رئیس مجمع و سرپرست پرسپولیس در خصوص انتخاب اعضای هیات مدیره و همچنین صدور حکم مدیریت حبیب کاشانی بود. گفته می‌شود سه نفر از اعضای هیات مدیره انتخاب شده‌اند اما سازمان هنوز این اسامی را اعلام نکرده  اما  احتمالا مجید فرخزادی در این جمع حضور دارد. حبیب کاشانی هم به عنوان مدیرعامل انتخاب خواهد شد. مذاکرات برای انتخاب دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه دارد.

در صورتی که مشکلات کاشانی در خصوص دو شغله بودن حل شود و سازمان بازرسی کل کشور اجازه دهدکمتر از یک ماه دیگر حکم مدیریت سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس رسما ابلاغ خواهد شد. کاشانی در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای شورای شهر نمی‌تواند با پذیرفتن مدیریت پرسپولیس دوشغله شود اما گفته می‌شود این مشکل به زودی حل خواهد شد و مدیرعامل پرسپولیس به جایگاه قبلی خودش در این باشگاه برمی‌گردد، هرچند در حال حاضر هم اختیارات کاشانی به عنوان سرپرست با مدیرعامل تفاوتی ندارد.

چندی پیش اعلام شد که از میان مدیران، نمایندگان مجلس، اقتصاددانان و پیشکسوتان این باشگاه 15 نفر انتخاب شده‌اند که از این میان تعدادی به عنوان اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس معرفی خواهند شد. یکی دیگر از معماهای کادر مدیریتی پرسپولیس تعداد اعضای هیات‌مدیره است که هنوز در مورد 5 یا 7 نفره بودن آن تصمیم‌گیری نشده است.  یکی دیگر از مباحث نشست روز گذشته مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس بود که گفته می‌شود رئیس سازمان برای حل این مشکلات اعلام آمادگی کرده است.

بازگشت کرانچار و مصدومان

سرمربی کروات پرسپولیس بعد از سه روز مرخصی و بازگشت به کرواسی یکشنبه‌شب وارد تهران شد و نخستین تمرین سرخپوشان با حضور کرانچار روز گذشته در زمین شرکت واحد برگزار شد. تنها غایب این تمرین هوار ملامحمد بود ضمن اینکه حبیب کاشانی هم در این تمرین حضور داشت و دقایقی با بازیکنان پرسپولیس در خصوص نتایج این تیم صحبت کرد.  تمرین 70 دقیقه‌ای سرخپوشان روز دوشنبه به کار بدنسازی و فوتبال دستگرمی بین دو تیم سبز و مشکی اختصاص یافت که در این بین تیم مشکی با گل‌های نوروزی و آرفی در مقابل تک‌‌گل مهدی شیری موفق به شکست تیم سبز شد.

مهمترین اتفاق در تمرین روز دوشنبه بازگشت بازیکنان مصدوم به تمرینات پرسپولیس بود خصوصا در شرایطی که به نظر می‌رسد حضور بازیکنانی مثل کریم باقری و میثاق معمارزاده در بازی این هفته مقابل پاس همدان با توجه به شرایط پرسپولیس اهمیت بسیار زیادی دارد.این دو بازیکن البته فعلا به صورت انفرادی تمرین می‌کنند اما احتمال حضور باقری و معمارزاده در بازی با پاس وجود دارد. باقری تا پایان هفته، اجازه حضور در تمرینات گروهی را پیدا می‌کند و وضعیت معمارزاده هم با نظر عابدزاده مشخص خواهد شد.

اگر مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس آمادگی معمارزاده را تاییدکند، دروازه‌بان اول پرسپولیس مقابل پاس به میدان خواهد رفت خصوصا در شرایطی که علیرضا حقیقی به دلیل اشتباه در آخرین دقیقه بازی با استقلال اهواز و پس از آن درگیری با عابدزاده در رختکن تیم موقعیت خوبی برای حضور در این مسابقه ندارد و مربیان پرسپولیس ترجیح می‌دهند باز هم دروازه‌بان اول این تیم را در ترکیب قرار دهند.

معمولا هر بار که حقیقی درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته مهاجمان حریف را ناامید نکرده است اما اوج هنرنمایی او مقابل استقلال اهواز بود که تصمیم گرفت روی ضربه ایستگاهی میلاد میداودی بایستد و این ضربه زیبا را تماشا کند. یکی دیگر از نگرانی‌های کرانچار در خصوص خط حمله پرسپولیس است. مجتبی زارعی به دلیل محرومیت بازی این هفته را از دست داده و نوروزی هم در بازی استقلال اهواز نمایش خوبی نداشت.

در چنین شرایطی مربی کروات به دنبال یافتن گزینه مناسب برای حضور در کنار محسن خلیلی به عنوان مهاجم پرسپولیس است. شاید این بار فرصتی برای آرفی ایجاد شود تا مهاجم آلبانیایی حتی برای دقایقی کوتاه پیراهن تیمش را در رقابت های لیگ برتر بر تن کند خصوصا در شرایطی که آرفی باز هم در تمرین پرسپولیس گلزنی کرده و می‌تواند در این موقعیت به تیم کرانچار کمک کند.

دیگر موضوع مورد توجه غیبت هافبک عراقی در تمرین روز گذشته بود. هوار ملامحمد با کاشانی دیدار کرده و از وی خواسته  در محرومیت و جریمه او تجدیدنظر شود. کرانچار در بازی با استقلال اهواز و سپاهان خلاء این بازیکن تکنیکی و خلاق را به وضوح احساس کرد. باید دید غیبت هافبک عراقی همچنان ادامه خواهد داشت؟

جریمه هوار محمد 5 درصد کاهش یافت

شورای استیناف باشگاه پرسپولیس، جریمه هوار ملامحمد را به 10 درصد کل مبلغ قرارداد این بازیکن کاهش داد. پس از ملاقات هوار ملامحمد با حبیب کاشانی و درخواست برای تجدیدنظر در رای کمیته انضباطی این باشگاه، پیش از ظهر روز دوشنبه، شورای استیناف  برای رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه داد. این شورا با توجه به توضیحات هوار ملامحمد و نیز ابراز رضایت کادر فنی از این بازیکن و با تاکید بر اینکه حکم کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس کاملا منطبق بر مفاد قرارداد ملا محمد بوده است، جریمه در نظر گرفته شده را 5 درصد کاهش داد. پیش از این کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس به دلیل 20 روز غیبت غیر موجه هوار ملامحمد، این بازیکن را به کسر 15 درصد از کل مبلغ قراردادش محکوم کرده بود.