تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵

روزنامه همشهری در دومین جشنواره بین‌المللی انتخاب برترین نام و نشان‌های تجاری ایران، به‌عنوان یکی از 100برند برتر ایران معرفی شد.

در این جشنواره 100 نام و نشان تجاری در 24 صنعت و از بین 350 برند، در حوزه‌هایی همچون مواد غذایی، فرش، خدمات مالی و پولی، آموزشی، صنعت و معدن و داروسازی معرفی شدند. 

شیوه انتخاب برندهای برتر در مرحله اول بر مبنای سهم از ذهن مصرف‌کنندگان صورت گرفته است که در این مرحله 250‌شرکت در 131 حوزه صنایع و خدمات انتخاب شدند و 100 برند برتر در مرحله دوم و براساس مدل پژوهش انتخاب شده است.

تأکید بر نقش آموزش، تحقیق و دانش محوری در ارتقای جایگاه رقابتی نام و نشان تجاری در بازار  از جمله  اهداف این جشنواره است.

تأکید بر نقش آموزش، تحقیق و دانش محوری در ارتقای جایگاه رقابتی نام و نشان تجاری در بازار، ترویج فرهنگ مشتری‌مداری، تأکید بر لزوم توجه بر مدیریت نام و نشان تجاری(Brand)، تأکید بر ارزشیابی و ارزش‌گذاری مالی نام تجاری به‌عنوان یک دارایی نامشهود، ایجاد و ارتقای فرهنگ هوشمندی نسبت به نام و نشان تجاری، و شناسایی، معرفی و تجلیل از شرکت‌های برتر در حوزه مدیریت برند از جمله مهم‌ترین اهداف دومین جشنواره انتخاب 100 برند برتر ایران است.