گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌های ایران برای حفاظت از محیط‌زیست، راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار عدالت و حفظ محیط‌زیست جهانی را تشریح و تبیین کرد.

محمود احمدی‌نژاد در اجلاس تغییرات اقلیمی در دانمارک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از پروتکل کیوتو و تقویت آن آمادگی خود را برای ادامه همکاری‌ها به‌خصوص در زمینه استفاده مطلوب از منابع انرژی، بومی‌سازی فناوری‌های زیست‌محیطی، متناسب با حمایت مالی و تکنولوژی توسعه پاک به‌طور فراگیر و یا به‌صورت دوجانبه اعلام می‌کند.

احمدی‌نژاد در این نشست7پیشنهاد و راهکار برای کاهش و کنترل آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در جهان ارائه کرد و از جمله پیشنهاد کرد که سال 2011 به‌عنوان سال اصلاح الگوی مصرف و کاهش آلودگی در جهان اعلام و برای توسعه فرهنگ قناعت انسانی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان پس از اشغال این کشور از سوی نیروهای بیگانه گفت: ملت افغانستان به‌مراتب ضربه‌ای شدیدتر از ویتنام به آمریکا وارد خواهد کرد و اوباما در حال حرکت به سمت باتلاق است.

محمود احمدی‌نژاد در جمع مسلمانان و اعضای اتحادیه‌های اسلامی دانمارک، خاورمیانه را محل خیزش ادیان الهی، کانون اصلی انرژی و محور ارتباط‌های سیاسی جهان برشمرد و اعلام کرد: قدرت‌های استعماری از 500 سال پیش به‌دنبال تسلط بر منطقه بوده‌اند؛ زیرا می‌دانند هر کس بر خاورمیانه مسلط باشد بر کل جهان مسلط است.