گروه ورزشی: با قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان، سیل واکنش‌های مربیان، بازیکنان و مدیران 16 تیم برتر اروپا سرازیر شد.

در مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت بیشتر نگاه‌ها به سوی نبردهای انگلیسی –  ایتالیایی و به ویژه اینتر و چلسی است که براساس آن مورینیو در بازی برگشت باید به استمفوردبریج برگردد. رن گورلی، مدیر اجرایی چلسی که در نیون سوئیس حاضر بود، دراین‌باره گفت: «این عالی است. وقتی امروز صبح به اینجا رسیدیم همین بحث بود و سرانجام اتفاق افتاد. مطمئنم ژوزه با واکنش فوق‌العاده هواداران ما روبه‌رو خواهد شد. ولی هر چه باشد او رقیب ماست و ما تلاش می‌کنیم در مجموع دو بازی صعود کنیم.» آنچلوتی، سرمربی چلسی هم امیدوار است که این قرعه فرصتی برای گرم‌شدن روابطش با مورینیو باشد. مورینیو در زمان مربیگری آنچلوتی در چلسی گفته بود که هیچ رفاقتی با او ندارد.

مربی ایتالیایی می‌گوید: «اگر روابط خوبی نداریم، این بازی فرصت خوبی است که روابط‌مان دوباره بهتر شود. در روزنامه‌ها، درگیری‌ها و بحث‌هایی باز شد، فقط همین. چیز مهمی نبود. نمی‌خواهم وارد جنگ‌های روانی شوم. ترجیح می‌دهم در مسابقه فوتبال شرکت کنم. من تجربه اینکه او چه کاری خواهد کرد را دارم.» آنچلوتی اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم این یک بازی احساسی برای او باشد. عملکرد او در اینجا خیلی خوب بود و بازی مقابل چلسی برای او آسان نخواهد بود. او نهایت تلاش‌اش را برای پیروزی انجام خواهد داد.» و شرایط بازی: «بازی سختی خواهد بود، چون اینتر در‌حال حاضر قوی‌ترین تیم ایتالیاست.

آنها در صدر جدول هستند. فکر می‌کنم برای آنها هم بازی مقابل چلسی سخت خواهد بود.» مورینیو که بابت درگیری‌اش با یک خبرنگار ایتالیایی روزهای بحرانی را سپری می‌کند، فعلا در مورد این بازی اظهارنظری نکرده ولی ساموئل اتوئو، مهاجم اینتر می‌گوید که نباید چلسی را شانس اصلی پیروزی در این بازی دانست: «بازی دو ماه بعد است. در این زمان طولانی ممکن است چیزهای زیادی تغییر کند.»

بازگشت بکام به اولدترافورد

مهم‌ترین نکته دیگر رویارویی انگلیسی- ایتالیایی بین منچستریونایتد و میلان بازگشت بکام به اولدترافورد است. هافبک انگلیسی که به زودی به میلان برمی‌گردد، چند سال پیش پیراهن
شماره 7 یونایتد را به تن داشت. لئوناردو، سرمربی جوان میلان درباره این بازی می‌گوید: «فکر می‌کنم بازی زیبا و فوق‌العاده‌ای باشد. اینها بازی‌های بزرگی برای تجربه‌اندوزی در هر زمینه است. مورد بکام هم برای خودش و برای ما بسیار زیباست. هر بازی چاشنی‌های خودش را دارد و می‌تواند بازی را زیباتر کند.» میلان در لیگ قهرمانان 2007- 2006 که به قهرمانی رسید، توانست در نیمه‌نهایی یونایتد را حذف کند، با این وجود لئوناردو می‌داند که با حریف بسیار سختی بازی می‌کند: «آنها تیمی با سنت بزرگ هستند، هر دو تیم هدف یکسانی خواهیم داشت و در سطح برابری خواهیم بود.»

آرسنال، دیگر تیم انگلیسی هم در مصاف با پورتوی پرتغال کار‌ آسانی ندارد. ونگر معتقد است که تیمش شانس خوبی برای صعود دارد، ولی بازیکنانش نباید مغرور شوند: «این یک بازی 50-50 است. پورتو همیشه در این جام حاضر است و همیشه حریف سختی است. برتری جزیی ما در این است که در بازی برگشت میزبان هستیم، ولی مهم است که در بازی رفت نتیجه خوبی بگیریم و در خارج از خانه گل بزنیم. فصل گذشته در خانه بازی خوبی مقابل آنها انجام دادیم و در خارج از خانه 2 بر صفر باختیم. ولی حالا در مرحله حذفی هستیم و همه چیز به شرایط تیم در آن روز بستگی دارد. فکر می‌کنم قرعه سخت، ولی قابل عبوری است.»

قرعه آسان بارسا

بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی با اشتوتگارت روبه‌رو می‌شود که در رده پانزدهم بوندس‌لیگاست و با تغییر سرمربی‌اش دوران بحرانی را سپری می‌کند. هلب، هافبک بلاروس اشتوتگارت که سال گذشته در بارسا بازی می‌کرد، در مورد این قرعه سخت می‌گوید: «وقتی شنیدم که باید با بارسا بازی کنیم، فکر کردم یک شوخی است.

همه بازیکنان بارسا سرنوشت‌ساز هستند. آنها بی‌تردید بهترین تیم لیگ قهرمانان هستند. با این وجود در فوتبال هر چیزی ممکن است. اگر روز بد بارسلونا باشد و کمی شانس داشته باشیم، می‌توانیم آنها را ناراحت کنیم. هر چند شکی نیست که باید در اوج باشیم. اگر می‌خواهیم نتیجه خوبی بگیریم، باید در ضدحملات به آنها ضربه بزنیم. اگر به بارسا اجازه بدهید بازی کند، نمی‌توانید نتیجه بگیرید.»

چیکی بگریستین، مدیرفنی بارسا هم می‌گوید: «اطمینان داریم می‌توانیم از آنها عبور کنیم، ولی نباید در دام غرور بیفتیم.» رئال‌مادرید هم با لیون فرانسه روبه‌رو می‌شود که در لوشامپیونا اقتدار سال‌های اخیر را از دست داده و در‌حال بازسازی تیمش است. نکته جالب این بازی بازگشت کریم بن‌زما به ورزشگاه ژرلان است. اولاس، رئیس باشگاه لیون دراین‌باره می‌گوید: «او بازیکن بزرگی برای ما بود و بازی مقابل لیون برای او حس ویژه‌ای خواهد داشت.

او بازیکنی است که خیلی او را دوست داریم. ما رابطه‌ای صمیمی با یکدیگر داریم.» در سابقه رویارویی‌های دو تیم در لیگ قهرمانان، آمار به نفع لیون است، ولی پلگرینی، سرمربی رئا‌ل امیدوار است این روند را تغییر دهد: «به عقیده من بازی با آنها به اندازه هر حریف احتمالی دیگری دشوار است. مهم‌ترین نکته آمادگی تیم‌ها در زمان بازی است.

رویارویی‌های مستقیم قابل‌توجه است، ولی تعیین‌کننده نیست.» نبرد بایرن و فیورنتینا هم می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. پراندلی، سرمربی فیورنتینا انتظار قرعه آسان‌تری را داشته است: «وقتی با بازیکنانم قرعه را شنیدیم، گفتیم بهتر بود در گروه دوم می‌شدیم.» فان‌گال، سرمربی بایرن اما از قرعه تیمش راضی است: «من ناراحت نیستم. فکر می‌کنم قرعه سخت‌تری هم ممکن بود. ما یوونتوس را شکست دادیم و فکر می‌کنم بازیکنان از اعتمادی که در آن بازی به دست آوردند، استفاده می‌کنند.»

بوردو هم که با المپیاکو بازی می‌کند، از قرعه‌اش نباید ناراضی باشد. تریو، مدیر قهرمان فرانسه می‌گوید: «پورتو و میلان تیم‌هایی بودند که نمی‌خواستیم با آنها روبه‌رو شویم. این قرعه آسانی نیست، ولی خوشایند است. آنها هم در مورد ما همین فکر را می‌کنند. برخورد با بوردو بهتر از برخورد با چلسی یا رئال‌مادرید است.»