همشهری آنلاین: هیئت وزیران در راستای مدیریت فناوری اطلاعات و ساماندهی زیرساخت‌های دولت الکترونیک و روان‌سازی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، با تشکیل کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رییس)، وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و مشاور و رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری اعضای این کارگروه هستند.

هیات وزیران این تصمیم را در جلسه مورخ 22/9/1388 بنا به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن (فاوا) برای بررسی و تصمیم‌گیری در امور مربوط به سیاستگذاری، پیگیری، هدایت، راهبری و نظارت بر چگونگی پیشرفت فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت، ‌اختصاص و هدایت صحیح منابع مالی و بودجه برای اجرای طرح‌های کلان فناوری اطلاعات، اصلاح مقررات، استانداردسازی، فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی، رعایت اصول حاکمیت و توازن بین توسعه و امنیت اطلاعات و دولت الکترونیک تشکیل می‌شود.

هیات وزیران تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یادشده را به اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس جمهور در تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به وزیران عضو کارگروه تفویض کرد و تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کارگروه حسب مورد، در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین‌نامه داخلی دولت قابل صدور است.

بر اساس این مصوبه، دبیرخانه کارگروه در دفتر هیات دولت مستقر خواهد بود.

این مصوبه در تاریخ 25/9/1388 و با شماره 189378/ت 43505 هـ از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.