تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۲

همشهری‌ آنلاین: داود آزاد، نوازنده نامی تار و سه تار که کنسرت و آلبوم های وی گونه ای خاص از موسیقی به نام موسیقی عرفانی را بر خود گرفته است‌، ساعت 19 روزهای 17 و 18 آذر در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت برگزار خواهد کرد.

به گزارش همشهری انلاین، آزاد که عمده آموزش های نوازندگی را با پشتکار خود آموخته، در این کنسرت اشعاری از مولانا جلا الدین بلخی و عطار را در نغمه ها و دستگاههای مختلف ایرانی خواهد خواند.

ویژگی اصلی کار داود آزاد استفاده از اشعار دیوان شمس، به خصوص اشعاری است که به نوعی یاد آور رقص های سماع عارفان در ازمنه قدیم بوده است.

استفاده از فرم‌های کار و عمل و نیز ربتم‌های لنگ و ضربی خوانی و ضربی نوازی هم از دیگر ظرفیتهایی است که در این کنسرتها به کرات استفاده می شود.

آزاد از معدود هنرمندانی است که در خارج از ایران هم کنسرت‌های متعددی برگزار می‌کند و چندی پیش هم کنسرتی را درکشورهای کانادا و چند کشور اروپایی برگزار کرده بود . آزاد قرار است بهار آینده کنسرتی را به مناسبت سال مولانا در ایران برگزارکند. وی که چندی قبل  البومی را به بازار موسیقی عرضه کرده بود، در آینده نزدیک آلبوم تازه‌ای را با  عنوان "تو" که با ارکستر بزرگ ضبط شده است به بازار موسیقی عرضه خواهد کرد.