گروه حوادث: دوستی یک دختر فراری و جوان گردو فروش، ماجرای شومی را رقم زد، این دختر و پسر جوان به همراه یک زن دیگر، کودک خردسالی را از پارک ربودند و از محل گریختند.

19 آبان ماه، زن جوانی در حالی که هراسان و وحشت‌زده بود، به کلانتری خیابان فدائیان اسلام رفت و از ربوده شدن فرزند 4ساله‌‌اش خبر داد. «محمد مهدی داشت تاب بازی می‌کرد که رفتم برایش یک خوراکی بخرم، اما وقتی برای چند لحظه نگاهم را برگرداندم، صدای گریه کودکم را شنیدم، زنی جوانی او را از روی تاب بلند کرده بود، کودکم گریه می‌کرد و زن ناشناس در حالی که او را در آغوش گرفته بود، به‌سوی خروجی پارک می‌دوید،

هراسان و وحشت‌زده از مردم کمک خواستم اما قبل از آنکه کسی بتواند کاری کند زن جوان به خودروی پرایدی که در نزدیکی خروجی پارک منتظرش بود رسید و سوار بر آن فرار کردند.»
مادر کودک خردسال با ناراحتی ماجرای ربودن فرزندش را برای ماموران پلیس تعریف کرد و از آنها برای یافتن کودکش کمک خواست.

با گزارش این ماجرا به قاضی هاشمیان، دادیار شعبه یکم دادسرای جنایی تهران، عملیات پلیسی و قضایی گسترده‌ای برای یافتن ربایندگان این کودک خردسال آغاز شد.
در نخستین اقدام پلیسی، ماموران با کمک مادر کودک به چهره نگاری زن کودک ربا پرداختند و به تصویری مبهم از این زن دست پیدا کردند. 

در مرحله بعد، ماموران با تحقیقات تخصصی خود به سرنخ‌هایی درباره دخالت یک دختر فراری در این ماجرا دست پیدا کردند، بررسی‌ها نشان می‌داد این دختر جوان از یکی از شهرهای شمالی کشور به تهران گریخته است، این دختر در پارکی که کودک از آنجا ربوده شده بود شناسایی و دستگیر شد.

مثلثی برای کودک ربایی

«من کودک را ندزدیدم، از سرنوشتش هم خبری ندارم، کودک ربا، زن جوانی است که در پارک با او آشنا شدم، مدتی قبل او را به همراه پسر بچه‌ای دیدم، مدعی بود پیدایش کرده و قصد دارد کودک را به بهزیستی تحویل بدهد.»

این نخستین اعترافات دختر 15ساله فراری بود که به‌عنوان متهم این پرونده بازداشت شده بود، او در بازجویی‌های اولیه مدعی بود نقشی در این ماجرا نداشته است، ولی در بازجویی‌های بعدی ضد‌ونقیض‌گویی‌های او، امکان دخالت وی در این ماجرا را قوت بخشید و به این ترتیب تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفت و در این مرحله بود که به دخالت در ربودن کودک اعتراف کرد.

«موقع ربودن کودک، جوان گردوفروشی که در پارک با او آشنا شده بودم و زنی به نام زینت همراه من بودند، بعد از ربودن کودک او را به زینت دادم ولی از آن به بعد دیگر از او خبری ندارم.»

با این اعترافات، جوان گردوفروش نیز دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت و در این بازجویی‌ها به همدستی با دختر جوان و متهم دیگر پرونده که با کودک فرار کرده است اعتراف کرد.

با اعترافات این مرد جوان، دستور دستگیری زن فراری که متهمان ادعا می‌کنند کودک همراه اوست، صادر شدقاضی هاشمیان8دی با اعلام این خبر و صدور دستور انتشار عکس محمد مهدی از کسانی که از سرنوشت این کودک خبر دارند خواست به شعبه یکم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کرده و پلیس را در دستگیری متهم فراری و نجات کودک بی‌گناه یاری دهند.