مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با بیان اینکه طبق آنالیز انجام‌شده روی زباله‌های تهران روزانه 2 هزار تن زباله خشک در این شهر تولید می‌شود، گفت:

در حال حاضر روزانه هزار تن زباله خشک تفکیک شده در تهران جمع‌آوری می‌شود که این میزان 2 سال پیش در بیشترین حد، به 80 تن در روز می‌رسید

فرهاد پورسخا  در گفت و گو با سما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در آخرین آنالیز فیزیکی و شیمیایی انجام شده،  از 7هزار تن زباله تولید شده روزانه در تهران، نزدیک به 30درصد پسماند خشک قابل بازیافت نظیر شیشه، منسوجات، کاغذ و پلاستیک است که نیمی از آن به‌صورت تفکیک شده توسط شهروندان، جمع‌آوری شده و هزار تن دیگر مخلوط با زباله‌های‌تر است.

وی میزان جمع‌آوری زباله خشک را در حال حاضر در بالاترین رکورد خود در تهران خواند و افزود: 22 ایستگاه تفکیک زباله در 22 منطقه تهران مستقر است که به‌طور کامل این زباله‌ها را با دستگاه‌های مختلف دسته‌بندی کرده و به بخش صنعت هدایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بازیافت با اشاره به اینکه تولید روزانه 7 هزارتن زباله در تهران،  رقم بالایی است و باید کاهش یابد ادامه داد: ما از پایتخت‌هایی هستیم که میزان تولید زباله غیرقابل بازیافت بالایی داریم؛ درحالی‌که در دیگر کشورها اینگونه نیست.

پورسخا اظهار داشت: در دیگر کشورها محصولاتی نظیر نوشابه‌ها و... در شیشه عرضه می‌شود که با استاندارد خوب و بسیار بالا دوباره شست‌وشو داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛  درحالی‌که تولید ظروف یکبار مصرف در ایران درحال افزایش است که این حجم قابل‌توجهی را به میزان زباله می‌افزاید.