گروه حوادث: وسوسه جوان 19ساله برای سرقت یک خودروی گران‌قیمت، با قتل صاحب خودرو پایان یافت

اما مرد جوان بعد از قتل مالک خودرو، از ترس پا به فرار گذاشت و خودرو را کنار خیابان رها کرد.

در آخرین روزهای مهرماه گذشته، با گزارش قتل صاحب یک خودروی گران‌قیمت در خیابان خزانه تهران، تحقیقات برای یافتن عامل این جنایت آغاز شد و با حضور ماموران آنها دریافتند که مقتول به ضرب گلوله یک جوان ناشناس به قتل رسیده است.

با آغاز تحقیقات پلیسی و چهره‌نگاری عامل جنایت، ماموران به جوان 19ساله‌ای رسیدند که این جنایت را رقم زده بود. با دستگیری این مرد جوان،  وی ابتدا ادعا کرد که به‌خاطر یک اختلاف حساب، دست به این جنایت زده است اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی قصد فریب ماموران را دارد و هیچ ارتباطی با مقتول نداشته و تنها به خاطر سرقت دست به این جنایت زده است.

مرد جوان در این مرحله در‌حالی‌که چاره‌ای جز اعتراف به حقیقت نداشت، به بیان جزئیات این جنایت پرداخت و گفت: خودروی گران‌قیمت مقتول چشمم را گرفت، چند متر جلوتر از محلی که جسدش کشف شده بود، به بهانه اینکه خودروام خراب شده است، از او کمک خواستم، او هم برای کمک کردن توقف کرد، اما من به سرعت از فرصت استفاده کردم و پشت فرمان خودرو نشستم و قبل از اینکه قادر به انجام عکس‌العملی باشد،

اسلحه‌ام را به سوی او نشانه گرفتم. او که متوجه شده بود قصد سرقت خودرو را دارم با من درگیر شد، من هم که به‌شدت ترسیده بودم گلوله‌ای شلیک کردم که به او خورد. بعد از این حادثه، من که از ترس تمام بدنم می‌لرزید، با وحشت از خودرو پیاده شدم و فرار کردم.

با این اعترافات، از آنجا که احتمال می‌رفت مرد جوان، جنایت‌های دیگری را مرتکب شده باشد، تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و سرانجام در این تحقیقات بود که وی اعتراف کرد با همدستی 2 جوان دیگر، یک باند زورگیری به راه انداخته و از رانندگان خودروهای مدل بالا اخاذی می‌کرده‌اند.

مرد جوان درباره شگرد اخاذی‌هایشان گفت: در ساعات آخر شب که خیابان‌ها خلوت بود در کنار اتوبان‌های مختلف می‌ایستادیم و به بهانه اینکه خودروی‌مان خراب است از رانندگان عبوری کمک می‌خواستیم و به این ترتیب زمانی که آنها برای کمک به ما توقف می‌کردند، طعمه‌های‌مان را به دام می‌انداختیم و با تهدید اسلحه، خودروهای‌شان را سرقت و فرار می‌کردیم اما مقتول، تنها کسی بود که در برابرمان مقاومت کرد.

قاضی روشن با اعلام این خبرگفت: تا‌کنون 4 شاکی که خودروهای‌شان توسط اعضای این باند سرقت شده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی پرونده ادامه دارد.